معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در هیچ کدام از کلاس‌های درس از جمله کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها در این یک ماه الزامی نیست، درباره ساعت کاری معلمان و حضور آنها در مدرسه گفت: ساعت حضور مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 13 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پروتکل بهداشتی طی آخرین بررسی‌ها با وزارت بهداشت طی دو روز گذشته نهایی و ابلاغ شد اظهار کرد: مواردی نظیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور افراد دارای بیماری های زمینه‌ای و مستثنی شدن مدارس استثنایی و پیش دبستانی‌ها برای بازگشایی در این پروتکل قید شده است.
وی درباره بودجه لازم برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس نیز گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان‌ها به همین منظور ارسال کرده بودیم و وسایلی خریداری شده بود و در اختیار مدارس قرار داده می شود. خود استان‌ها هم از محل منابع استانی هزینه‌ای را برای این کار پیش بینی کرده‌اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود دانش‌آموزان به مدرسه داوطلبانه است و خدمات آموزشی در راستای رفع اشکال ارائه می‌شود گفت: معلم‌ها در مدرسه حضور دارند و اگر دانش آموزی در فرایند آموزش دچار مشکل باشد به مدرسه رفته و سوالش را می پرسد تا اشکالش رفع شود.
حمیدی در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزان فنی و کاردانش برای برگزاری کارگاه‌های عملی موظف به حضور در مدرسه هستند؟ گفت: خیر، هیچ کدام از کلاس‌ها الزامی نیست. البته مشکل کارگاه‌های عملی کمتر است چون تعداد دانش آموزان بالا نیست. اما در همین مورد هم اگر لازم بود مطالب و سرفصلی در کارگاه برای دانش‌آموزان توضیح داده شود، این اتفاق می افتد اما در نهایت الزامی به حضور نیست.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ساعت کاری معلمان و حضور آنها در مدرسه گفت: ساعت حضور مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تب سنجی و غربالی در ابتدای ورود به مدرسه صورت می گیرد؟ گفت: در پروتکل نوشته شده که اگر دانش آموز دارای علائم است والدین او را نفرستند و اگر مدرسه علائمی مشاهده کرد مانع حضور شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار