روزهای سخت در شهرستان گرمسیری
وضعیت وقتی رعب آورتر می شود که وضعیت استان همسایه یعنی خوزستان بحرانی شده است به گونه ای که گفته می شود یک چهارم آمار مبتلایان روز گذشته کشور مربوط به خوزستان است! و بدتر اینکه مراودات مردم شهرستان کهگیلویه بیشتر با این استان است!
کد خبر: ۸۵۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 14 May 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که شهرستان گرمسیری کهگیلویه ، وضعیت خطرناکی را از نظر گستردگی شیوع کرونا سپری می کند . با مرتجعه به فضای اجتماعی و کوی و برزن این شهرستان از روستا تا شهر ، با فضایی روبرو می شوید که قبل از این اپیدمی وجود داشت ! بازارهای در حال فعالیت که در برخی از این بازارها مانند بازار روز ، با انبوهی از فروشنده و خریدار مواجه می شوید که بدون از رعایت هیچ پروتکلی در حال داد و ستد هستند!
افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در این شهرستان وضعیت را بسیار خطرناک کرده است . مبنلایان جدید از روستاها را هم شامل می شود که به نظر می رسد کارکنترل و مقابله در حال پیچیده تر شدن است !
وضعیت وقتی رعب آورتر می شود که وضعیت استان همسایه یعنی خوزستان بحرانی شده است به گونه ای که گفته می شود یک چهارم آمار مبتلایان روز گذشته کشور مربوط به خوزستان است! و بدتر اینکه مراودات مردم شهرستان کهگیلویه بیشتر با این استان است!
وضعیتی که نهایتا فرماندار شهرستان کهگیلویه را به واکنش واداشت تا وی ضمن تشکیل نشست اضطراری شورای سلامت اعلام کند با توجه به شیوع کرونا ویروس در استان خوزستان و همجواری آن با کهگیلویه، همه دستگاه ها باید آمادگی لازم جهت مقابله با شیوع مجدد آن را داشته باشند.
"علیرضا اتابک" ، با توجه به شیوع کرونا ویروس در استان خوزستان افزود: ما شاهد یک اپیدمی خطرناک جدیدی هستیم و با توجه به مراودات شهرستان کهگیلویه با خوزستان، نیازمند اعمال محدودیت هایی در سطح شهرستان هستیم.
وی تصریح کرد: پیشنهادات در خصوص محدودیت ها را به استانداری اعلام کردیم و منتظر جواب هستیم.
فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار آمادگی همه دستگاه ها جهت مقابله با شیوع مجدد این بیماری در شهرستان شد و اظهار کرد: خطر بیخ گوش مردم است و باید با حساسیت بالا موضوع را دنبال کنیم.
اتابک با بیان اینکه وضعیت در کهگیلویه در کنترل است، تاکید کرد: اما متاسفانه به دلیل بی مبالاتی برخی افراد همه زحمات انجام شده با یک عدم رعایت، بر باد می رود.
وی با بیان اینکه در یک روستا یک نفر منجر به آلوده شدن ۲۰ نفر شد، ادامه داد: مردم باید تحت هیچ شرایطی در مراسمات سوگواری فوتی ها شرکت نکنند چرا که این بیماری همچنان قربانی میگیرد و کسی که سلامت مردم را به خطر می اندازد باید از قوه قهریه استفاده شود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه بیان کرد: نیاز است دوباره گروه های جهادی، هلال احمر و سپاه بحث ضدعفونی را در دستور کار خود قرار دهند.
اتابک خواستار نظارت هر چه بیشتر بازرسان تعزیرات حکومتی بر بازار شد و خاطرنشان کرد: همه صنوف باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن باید آن صنف پلمب شود.
وی تصریح کرد: پلیس محدودیت های ترافیکی را در سطح شهر اجرا کند و مراکز اقامتی و تفرجگاه ها تعطیل و مسیرهای به این مراکز بسته شود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه الان وضعیت خطرناک شده اظهار کرد: در صدور جواز دفن باید تعهدات لازم انجام و محدودیت ها اعمال شود.
اتابک تاکید کرد: در شرایط موجود تناقض هایی وجود دارد که موجب بیماری می شود و باید با اینها مقابله شود.
وی با بیان اینکه این بیماری بر اقتصاد، تولید، آموزش و مسائل عمرانی سایه افکنده ادامه داد : تشکل های مردم و نهاد و خیران باید امروز که مردم درد و آلام دارند ظاهر شوند نه اینکه مواقع خاص بیایند و یک لاستیک زباله جمع کنند.
ایسنا هم به نقل از فرماندار شهرستان کهگیلویه نوشت : ۵۰ درصد آسیب دیدگان کرونا خطای انسانی است و در مراسمات دچار این بیماری شدند.
اتابک با بیان اینکه تجمع ها باعث انتقال این بیماری می شود خاطرنشان کرد: باید با دوری از تجمعات زنجیره انتقال را کم کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
ارتباط یا بهبهان باید کاملا قطع شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار