رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: انتقال کرونا از سگ و گربه به انسان فعلا ثابت شده نیست و در ابتدا باید نتایج بررسی‌ها آن را ثابت کرده و سپس این حیوانات را به عنوان ناقل کرونا بشناسیم.
کد خبر: ۸۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 18 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیمین خیاط زاده  در پاسخ به شائبه احتمال انتقال کرونا از طریق سگ‌های بلاصاحب و زباله گرد در سطح شهر، اظهار کرد: در حال حاضر انتقال بیماری از حیواناتی مانند سگ و گربه ثابت نشده و خطر انتقال هاری از طریق حیوانات خانگی بیشتر از کرونا است.

وی ادامه داد: ما تماسی با سگ‌های بلاصاحب نداریم که خطر انتقال کرونا هم از این طریق وجود داشته باشد و در هیچ مقاله‌ای به انتقال کرونا از حیوان به انسان اشاره نشده و مشکل اصلی ما انتقال از انسان به انسان است.

وی، انتقال کرونا از انسان به انسان را تهدید بزرگ‌تری عنوان کرد و گفت: یک فرد آلوده به کرونا تنها با چند سرفه و دست زدن به سطوح می‌تواند چندین نفر را آلوده کند.

خیاط زاده در پایان، خاطرنشان کرد: افراد به راحتی بیرون رفته و با اتوبوس، مترو و تاکسی تردد کرده و دست‌هایشان را به سطوح مختلفی می‌زنند و خطر انتقال کرونا در صورت نشستن دست‌ها و تماس آن با صورت نگران کننده‌تر از انتقال کرونا از حیوان به انسان است. / بهداشت نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار