فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به باشگاه ها اعلام کرد که از روز شنبه می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند و اولین بازی نیز روز 29 خرداد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 19 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از "ورزش سه"، در نامه ای که حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ آن را نوشته و به مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران، ریاست هیئت فوتبال تهران و مدیران عامل باشگاه ها ارسال کرده که در ان زمان آغاز تمرینات و مسابقات مشخص شده و همچنین الزاماتی برای تمرین و بازی در نظر گرفته شده است.
 
در این نامه آورده که زمین های تمرین باید به صورت کامل ضدعفونی شوند و همچنین باشگاه ها از بازیکنان خود تست استاندارد کرونا را بگیرند و نتایج این تست را به ستاد کرونا یا ایفمارک تحویل بدهند تا برایشان مجوز صادر شود. در بند دیگری آورده شده که فراخوان برای حضور بازیکنان و کادرفنی، برعهده باشگاه است.
 
اما نکته اصلی اینجاست که زمان شروع تمرینات برای تیم های لیگ برتری از روز سوم خرداد (شنبه آینده) اعلام شده و اولین بازی نیز روز 29 خرداد بین تیم های استقلال و فولاد برگزار خواهد شد. اما هفته بیست و دوم از روز 2 تیر ماه آغاز می‌شود و 16 تیم لیگ برتری به مصاف حریفان می‌روند. در واقع 30 روز فرصت برای انجام تمرینات در اختیار باشگاه ها قرار داده شده است.
 
اما مسابقات لیگ دسته اول، دسته دوم و دسته سوم با تاخیری بین دو تا 12 روز آغاز می‌شود. در پایین این جدول زمان بندی آورده شده که پروتکل های بهداشتی به زودی در اختیار باشگاه ها قرار خواهند گرفت. این در حالی است که این پروتکل ها چند روز پیش به صورت کامل در ورزش سه منتشر شد و سازمان لیگ احتمالا همین را با تغییراتی اندک به باشگاه ها ابلاغ خواهد کرد.
 
نکته مهم این است که اگرچه زمان آغاز تمرینات تیم ها از روز سوم خرداد خواهد بود، اما آن ها برای استارت کار باید اولا زمین تمرین خود را ضدعفونی کنند و سپس تست کرونا را انجام بدهند و نتیجه آن را در اختیار ایفمارک یا ستاد کرونا قرار بدهند که تنها در این صورت مجوز تمرین برایشان صادر می‌شود؛ باید دید باشگاه ها چه زمانی این تست را انجام خواهند داد و نتیجه آن به چه شکلی خواهد بود.
 
آخرین بازی لیگ برتر ایران روزهای هشتم و نهم اسفند برگزار شد که در آن پرسپولیس تنها مدعی بود که پیروز شد و اختلافش را با تیم های رقیب بیشتر کرد. استقلال و تراکتور به گل گهر و پارس جنوبی باختند و سپاهان نیز در دربی اصفهان برابر ذوب آهن متوقف شد. حالا 4 ماه بعد از آن مسابقات تیم ها باید در مقابل حریفان قرار بگیرند.
 
باتوجه به زمان یک ماهه برای انجام تمرینات، احتمالا شاهد برگزاری اردوها و بازی های دوستانه نیز خواهیم بود که باید دید به چه شکلی انجام می‌شود و آیا محدودیتی برای برگزاری اردو و سفر تیم ها وجود خواهد داشت یا نه.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار