از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۱۱۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۶۹۸ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 19 May 2020
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۲۴ هزار تن عبور کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۱۱۱ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اما سایر استان‌ها وضعیت نسبتا پایداری دارند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۶۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۱۱۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۹۷ هزار و ۱۷۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۶۹۸ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۸ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۴.۳ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۲ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار