دبیر موتلفه استان
دانشی به چهره متعادل میرسلیم که اهل افراط و تفریط نیست اشاره کرد و گفت: مجلس چنین شخصیتی را لازم دارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 20 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی‌محمد دانشی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در‌باره ویژگی‌های رئیس مجلس گفت: با توجه به اینکه مجلس یازدهم اولین مجلس برای پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، رئیس مجلس یک فرد نیست، بلکه تبلور اراده جمعی میلیون‌ها رأی در کل کشور است. بنابراین باید چهره‌ای دانشگاهی، علمی و با بصیرت باشد و بتواند مجلس را به سمت تمدن اسلامی هدایت و مدیریت کند.
وی در ادامه افزود: مجلس رئیسی با ویژگی‌های ممتاز شخصیتی و توانمندی‌های عملکردی لازم دارد، مثلاً در سیاست‌ خارجی ریاست مجلس باید اصول حکمت، مصلحت و عزت را که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند و استکبارستیزی و حمایت از جبهه مقاومت را دنبال کند.
تعامل با زد و بند متفاوت است / ریاست میرسلیم می تواند شان مجلس را بالا ببرد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌محور بودن رئیس مجلس در دو مقوله اصلی اقتصاد و فرهنگ تأکید کرد و گفت: رئیس مجلس باید به مسائل اقتصادی اشراف داشته باشد.
وی افزود: رئیس مجلس باید مسائل نظام را درک و اولویت‌بندی کند و درگیر حاشیه‌ها و روزمرگی‌های مجلس نشود. ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مملکت را بشناسد و آنها را در حل مشکلات اقتصادی در عرصه‌های اشتغال و تولید هدایت کند.
دانشی لازمه مبارزه جدی با فساد را پاک بودن مبارزان این عرصه دانست و تصریح کرد: رئیس مجلس، قبل از هر چیزی باید پاکدست و شجاع و معتقد به نظارت و نقش نظارتی مجلس و پاسخگوی مردم باشد.
وی تعامل هوشمندانه و مسئولانه رئیس مجلس با دولت را لازمه قوه مقننه دانست و اظهار کرد: این تعامل با زد و بند متفاوت است و رئیس مجلس باید فردی مخالف هرگونه زد و بند باشد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رئیس مجلس باید به منزلت و شأن نمایندگان و نظرات و دیدگاه‌های مختلف آنها احترام بگذارد و بر رفتارهای نمایندگان مدیریت هوشمندانه‌ای داشته باشد.
وی مقبولیت و توان بالای مدیریتی را برای رئیس مجلس ضروری دانست.
دانشی با بیان اینکه میرسلیم توان مدیریتی همراه با شجاعت و درایت دارد تصریح کرد: او سوابق دینی، مذهبی، انقلابی، تشکیلاتی و ولایتمداری همراه با سلامت اخلاقی و استفاده از خرد جمعی دارد و چهره‌ای مردمی و دانشگاهی و آشنا به مسائل و مشکلات کشور است. در عین حال ایشان مقبولیتی بین روحانیت، دانشگاهیان و صاحبان فکر دارد.
وی اضافه کرد: میرسلیم قادر به تعامل با نمایندگان با نظرات مختلف کارشناسی است و می‌تواند مجلس را به اجماع برساند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میرسلیم با دیدگاه‌ها و فرمایش‌های رهبری عالی نظام از نزدیک آشنایی دارد.
وی با بیان اینکه میرسلیم با بصیرت و آگاهی خود می‌تواند شأن مجلس را ارتقاء بدهد گفت: در مناظره‌های ریاست جمهوری همگی به این مهم واقف شدند که میرسلیم برنامه‌محور و صاحب تفکر است و دغدغه حل مشکلات اقتصادی مردم را دارد.
دانشی به چهره متعادل میرسلیم که اهل افراط و تفریط نیست اشاره کرد و گفت: مجلس چنین شخصیتی را لازم دارد.
وی با اشاره به اینکه میرسلیم مصلحت و جایگاه مجلس و نمایندگان را می‌داند و به داشته‌ها و مشکلات نظام واقف است تصریح کرد: با توجه به آنچه که گفتم به نظر من ایشان گزینه خوبی برای ریاست مجلس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار