مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ فرآیند تأمین اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از اول خرداد امسال حذف و سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می شود.
کد خبر: ۸۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 20 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عباس نورمحمدی ، از حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از اول خرداد امسال خبر داد و گفت: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان و کاهش مراجعه حضوری آنان، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای خرداد ماه فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی در استان حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.
وی گفت: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان با رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  وdarman.tamin.ir  انجام خواهد شد.
این مسوول عنوان کرد:لازم به ذکر است فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.
نورمحمدی اظهار داشت: سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام  و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.
وی در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.
وی افزود: کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " 1" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.
این مسوول بیان کرد: در صورتی‌ که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
نورمحمدی افزود: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (19 سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی به آنان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار