جلسه ویدئو کنفرانس رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 20 May 2020
جلسه ویدئو کنفرانس رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت الاسلام مظفری معاون قوه قضائیه در این دیدار علاوه بر کهگیلویه و بویراحمد همزمان با استانهای هرمزگان، فارس، بوشهر، اصفهان و چهارمحال و بختیاری از این طریق گفتگو کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ،معاون قوه قضائیه در این برنامه با اظهار اینکه همکاران از ورودی پرونده ها به شورای حل اختلاف غفلت نکنند، افزود: مانده پرونده های موجود در شعب شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد، تا پایان سال 788 فقره می باشد.
وی گفت: در حالی که نرخ میانگین رسیدگی کشوری 99 درصد است این رقم در استان کهگیلویه و بویراحمد 100 درصد است.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف افزود: در حوزه اجرای احکام مانده پرونده ها در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 3635 فقره پرونده می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به اینکه، پرونده ها حق الناس است و با اجرای قطعی مختومه شوند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 70 هزار پرونده از موجودی در اجرای احکام شوراهای حل اختلاف کشور کسر گردید.
وی افزود: این رقم در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد 797 فقره پرونده، کاهش موجودی پرونده در ابتدای سال گذشته بود.

این مقام قضایی در ادامه گفت: آسیب شناسی مشکلات و تأثیر آموزشی ها در اجرای احکام می تواند مؤثر واقع شود.
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه با اشاره به این که ،در استان کهگیلویه و بویراحمد 6/22 پرونده ها برای مصالحه به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود، افزود: بیش از 32 درصد از پرونده های ارجاعی در با ایجاد صلح و سازش مختومه می شود و در شعب پرونده های معوقه 46 فقره می باشد.
وی در این برنامه ویدئو کنفرانس از استان کهگیلویه و بویراحمد برای مختومه نمودن پرونده ها تشکر نمود.
در ادامه این دیدار سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان با اظهار اینکه با شروع ریاست جدید دادگستری استان در سال 98 کارگروهی را برای پیشبرد بهتر امور با حضور جناب دکتر نگین تاجی رئیس کل محترم دادگستری استان تشکیل دادیم.

ساجدی با اظهار اینکه در سال گذشته موفق شدیم پرونده یک فقره قتل عمد را با مصالحه مختومه نمائیم، افزود: در همین مدت 2 فقره پرونده تهدید به قتل و یک نزاع دسته جمعی را که 43 خانوار در آن درگیر بودند ، با مصالحه مختومه گردید.
معاون قضایی دادگستری استان به اقدام مهم شورای حل اختلاف استان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت :در سال گذشته روحانیون ، بزرگان ،ریش سفیدان و متنفذین محلی را شناسایی و تحت عنوان سفیران صلح و همیاران شورای حل اختلاف را در 4 شهرستان تشکیل  داده و آموزش آنها برگزار شده است.و کارشان را در سال 99 شروع کردند.
 ساجدی افزود: مختومه نمودن 50 پرونده مهم که ارزش ریالی هر یک از آنها بیش از یک میلیارد ريال و برخی نیز بیش از یک میلیارد تومان بود در سال گذشته انجام شده است.
ساجدی در ادامه گفت: در سال جاری اعضای سفیران صلح با حضور 20 نفر از اعضاء در 3 گروه موفق شدند پرونده های متعددی را که از دادگاهها و دادسرای مرکز استان ارسال شده بود، مصالحه نمایند.

سید محمدابراهیم ساجدی به تلاش موفق سفیران صلح مرکز استان برای مصالحه و مختومه نمودن پرونده های یک خانواده اشاره نمود و اظهار داشت: در پرونده ای پدر خانواده و فرزندانش با هم اختلاف داشتند و طی چند سال در پرونده های متعددی در دادسرا و دادگاه بر علیه هم شکایت داشتند، اعضای سفیران صلح مرکز استان در شورای حل اختلاف یاسوج موفق شدند در یک روز رضایت آنان را جلب و 7 پرونده آنها در محاکم قضایی مختومه شود.
وی در خصوص پرونده های معوق نیز گفت: با ریاست کل دادگستری استان، کارگروهی را تشکیل و اقداماتی در خصوص تعیین تکلیف پرونده های معوق انجام دادیم.
ساجدی افزود: از 48 پرونده معوق در بازه زمانی، 10 فقره مختومه شده است و مابقی تا پایان خرداد ماه مختومه خواهند شد.
وی علت مختومه نشدن 11 فقره از این تعداد پرونده ها را، دادخواست اعسار محکومٌ به ،آنها عنوان کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان با بیان اینکه در مرکز استان 3 شعبه صلحی وجود دارد، گفت: چنانچه این شعب در مرکز استان به 5 شعبه افزایش یابد. پرونده های بیشتری با مصالحه مختومه خواهند شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان این که در ابتدای سال گذشته موجودی شعب شورای حل اختلاف در استان 847 فقره پرونده بود، اظهار کرد: در سال 1398 تعداد 36 هزار و 36 فقره پرونده به این شورا ها وارد شد و با تلاش اعضای محترم 36 هزار و 95 فقره پرونده ،مختومه گردید .
وی افزود: در سال گذشته با تلاش مسئولان قضایی ، شورای حل اختلاف استان و روحانیون ،سادات جلیل القدر ، بزرگان و ریش سفیدان، با حضور در نقاط مختلف استان و در بین ایلات و عشایر ، تعداد 6 هزار و 148 فقره پرونده ، با کدخدا منشی مختومه شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار