بر اساس آخرین اعلام‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا پنج شهرستان و توابع آن‌ها شامل شهرهای استهبان، رونیز، کازرون، جره و بالاده، کنارتخته، خشت، مرودشت، سیدان، کامفیروز، خانیمن، بیرم،ارد، بنارویه، جویم و گراش در وضعیت سفید قرار دارند و نماز جمعه در آن‌ها اقامه خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 21 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان،بیان کرد: بر اساس آخرین اعلام‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا پنج شهرستان و توابع آن‌ها شامل شهرهای استهبان، رونیز، کازرون، جره و بالاده، کنارتخته، خشت، مرودشت، سیدان، کامفیروز، خانیمن، بیرم،ارد، بنارویه، جویم و گراش در وضعیت سفید قرار دارند و نماز جمعه در آن‌ها اقامه خواهد شد.

وی افزود: شهرستان خنج از وضعیت سفید خارج شده و در وضعیت زرد است؛ بنابراین برخلاف روال هفته‌های گذشته نماز جمعه در این شهر برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا است، مسوولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان همچنین درباره برپایی نماز عید سعید فطر گفت: این مراسم امسال با مراعات کامل ضوابط بهداشتی تعیین‌شده صرفا در مساجد شهرهای اعلام‌شده برگزار می‌شود و در مصلاهای مناطق قرمز و زرد اقامه نخواهد شد. اقامه نماز عید فطر در مصلای مناطق سفید استان شامل ۶۲ شهر مستقر در ۳۲ شهرستان که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، به شرط آنکه منجر به اجتماع بزرگ نشود، مانعی ندارد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس اضافه کرد: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، فهرست شهرستان‌های سفید هر ۱۴ روز یک بار و فهرست شهرستان‌های زرد هر چهار یا پنج روز یک بار بازنگری می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش یا کاهش فهرست سفید تابع مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، گفت: با عنایت به تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال برگزار نخواهد شد و سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره راهبردهای پیش رو برای تجلی خشم و نفرت انسان‌های آزاده تا زمان نابودی غده سرطانی رژیم‌ صهیونیستی و آزادی قدس شریف، تبیین و تعیین خواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس ادامه داد: در عین حال در تمام مناطقی که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، نمازگزاران بدون خروج از مصلاها و با حذف برنامه راهپیمایی، به نمایندگی از سایر شهرهایی که فعلا امکان اقامه نماز جمعه ندارند، به نشانه انزجار از استکبار جهانی فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سرخواهند داد.

پیش از این اعلام شده بود که شهرستان‌های آباده، اوز، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مُهر و نی‌ریز در وضعیت سفید قرار دارند و نماز جمعه و نماز عید فطر این هفته در آنها برگزار می‌شود.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی تا ۳۱اردیبهشت‌ماه ۹۹، تعداد ۲ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسیده و در روز ۳۱ اردیبهشت ماه جاری نیز ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان، شهید فقیهی، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برچسب ها: نماز جمعه ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار