گام بلند بنیاد مستضعفان در توسعه زیر ساخت های شهری لنده؛
با نگاهی به سیمای شهر خواهیم دید یکی از مشکلات مهم، ضعف شدید در زیر ساخت های شهری و کمبود سرانه فضای سبز است که به دلیل کمبود اعتبارات از سالهای گذشته تاکنون انبوهی از مطالبات روی هم انباشت شده است ولذا بنیاد بنابر وظیفه ذاتی خود لازم دانست در این حوزه ورود کند.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 22 May 2020

اعتبار 70 میلیارد ریالی برای بهسازی و ساماندهی معابر-مبلمان شهری و توسعه فضای سبز لنده

در راستای منویات مقام معظم رهبری "توسعه مناطق کم برخوردار" توسط بنیاد مستضعفان، پروژه توسعه زیر ساخت های شهری لنده در دستور کار بنیاد قرار گرفت که در این راستا چندین طرح زیر ساختی اجرایی خواهد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده گفت، با نگاهی به سیمای شهر خواهیم دید یکی از مشکلات مهم، ضعف شدید در زیر ساخت های شهری و کمبود سرانه فضای سبز است که به دلیل کمبود اعتبارات از سالهای گذشته تاکنون انبوهی از مطالبات روی هم انباشت شده است ولذا بنیاد بنابر وظیفه ذاتی خود لازم دانست در این حوزه ورود کند.

وی افزود؛ حَسب درخواست های این نهاد و مطالبه گری مکرر مردم مناطق مختلف شهر لنده، بررسی های میدانی در مدت روزهای گذشته انجام و احصای نیازمندی ها در حوزه زیر ساخت های شهری گردآوری و جمع بندی لازم صورت گرفت که خوشبختانه ۳ پروژه مهم با هدف توسعه زیر ساخت های شهری لنده و شهرک های چهارگانه تعریف که در نهایت مصوب و سهم بنیاد نیز مشخص گردید.

مهندس مرادی پور اجرای این پروژه ها را تحولی بزرگ در توسعه زیر ساخت های شهری دانست و عنوان داشت؛ ۳ پروژه مهم ساماندهی مبلمان شهری، بهسازی معابر و احداث بلوار سلامت علوی با سهم مشارکت بیش از 70میلیارد ریالی در دستور کار بنیاد قرار گرفت که امیدواریم شهرداری و شورای شهر مقدمات اجرایی شدن این پروژه ها را فراهم آورد.

دبیر نهاد طرح آبادانی و پیشرفت لنده همچنین خاطر نشان کرد؛ پیش از تصویب این ۳ پروژه مهم نیز بنیاد در اجرای پروژه آسفالت کوچه ها و خیابان های شهرک های سرآسیاب، فجر و بهاران با شهرداری همکاری و در این راستا کمک ۴ میلیارد ریالی به این نهاد خدمات رسان داشته است که همزمان با پیشرفت کار این مبلغ تخصیص داده میشود.

مرادی پور اجرای پروژه های مذکور را موثر در زیبا سازی و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان عنوان و گفت، انشالله شاهد کاهش آلودگی و بیماری ها، کاهش هزینه های سوخت و کم کردن ترافیک شهری و حوادث جانی و مالی خواهیم بود.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده در پایان یادآور شد؛ در آستانه عید سعید فطر تصویب این ۳ پروژه مهم با مشارکت ۷۰ درصدی برای اولین بار در کشور عیدی بنیاد مستضعفان به مردم لنده است و انشاالله در روزهای آینده نیز خبر خوب و بزرگ در راستای زیر سازی و آسفالت جاده های روستایی تکمیل کننده این عیدی بزرگ خواهد بود.

نهاد پیشرفت و آبادانی مناطق کم برخوردار 

لازم بذکر است، نهاد پیشرفت و آبادانی مناطق کم برخوردار با همت بنیاد مستضعفان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در شهرستان لنده به مانند ۱۴ منطقه دیگر کشور در حال اجراست.

این طرح با اهدافی چون رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی، توانمند سازی اجتماعی مردم و تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی مناطق بر اساس پژوهش‌های میدانی توسط بنیاد علوی در این مناطق در حال اجرا است و به دنبال ایجاد مدلی برای افزایش درآمد جامعه روستایی، حمایت از کارآفرینان جهت توسعه اقتصاد محلی و کاهش فشار بر منابع طبیعی و الگوسازی برای پیشرفت همه جانبه و آبادانی کشور با تکیه بر مردم طراحی و اجرا می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار