تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
امروز و در آستانه عید فطر ، 30 زندانی زن و مرد زندان های کهگیلویه و بویراحمد با مجموع بدهی بیش از 21 میلیارد تومان آزاد شدند.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 23 May 2020

امروز و در آستانه عید فطر ، 30 زندانی زن و مرد زندان های کهگیلویه و بویراحمد با مجموع بدهی بیش از 21 میلیارد تومان آزاد شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این آئین که با حضور مسئولان استان برگزار شد ، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر و همچنین تبریک عید فطر گفت : آنچه که خداوند از انسان خواسته است این است که در راه رفع مشکلات و گره هایی که بر گردن بندگانش به هر طریقی می افتد به عنوان یک اخلاق اسلامی و وظیفه دینی و شرعی کمک کند.
حجت الاسلام حسینی افزود : انسان مومن و روزه دار باید همواره به فکر همه افراد چه مردگان و چه زندگان باشد .نمی شود ادعای مسلمانی داشت اما به فکر ، اسرا ، مدیونین ، افراد غریب ، گرسنگان زندانیان و کسانی که در جامعه دارای مشکلاتی هستند نبود.
وی ادامه داد : بوجود آمدن مشکلات در دنیا طبیعی است که در این شرایط ما به عنوان اخلاق ، اسلامی و انسانی موظف هستیم به این مشکلات مردم توجه کنیم.
حجت الاسلام حسینی افزود : در زمینه کمک به حل مشکلات مردم وظیفه مسئولین نظام اسلامی بیشتر است .
نماینده ولی فقیه در استان گفت : گرفتن مجرم و انداختن آن به زندان همه اقدام مسئولین نظام اسلامی نیست هر چند قضات محترم هم تلاش می کنند همه جرائم منجر به صدور حکم حبس نشود.
وی افزود : هدف قوه قضائیه در جمهوری اسلامی اصلاح جامعه و افراد بزهکار است و قرار نیست در جامعه اسلامی با زندانی کردن یک نفر برای 5 یا 6 نفر دیگر مشکل ایجاد شود.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد : با هر نفر زندانی ، مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و دیگر مشکلات برای بخشی از افراد که خانواده زندانیان است ، بوجود می آید که باید این مسائل توسط دستگاه قضایی دیده شود.
وی افزود : فلسفه دستگاه قضایی تامین امنیت جامعه و برداشتن جرم است که قضات هم بر فلسفه و حکمت این کار اشراف دارند ولی گاهی مجبور به صدور برخی احکام حبس و دیگر احکام هستند.
حجت الاسلام حسینی گفت : به برکت جمهوری اسلامی زندانی کردن یک مجرم در کشور ما رویکرد فرهنگی دارد و زندان به یک مکان خوب برای تربیت و اصلاح رفتار تبدیل شده است که گاها می بینیم ، قاریان و حافظان قران از دل زندان های ما بیرون می آید.
وی اظهار داشت : ما باید در زندان هایمان فرهنگی ایجاد کنیم تا زندانیانی که ازاد می شوند دیگر به سراغ بزه نروند و دوباره به زندان برنگردند .
حجت الاسلام حسینی در پایان گفت : باید رویکردها هم در زندانی کردن و هم در آزاد کردن ها به گونه ای باشد که در نهایت به کاهش تعداد زندانیان منجر شود.
روز فراموش نشدنی برای 26 مرد و 4 زن زندانی / حجت الاسلام حسینی : زندان های ما مراکز اصلاح هستند / استاندار : پله پله بالا آمده ام اما همانند مسئولین این استان ندیده ام / جمیاری : 900 زندانی بدهکار در 4 سال آزاد شد + تصاویر
 
 پله پله بالا آمده ام اما همانند مسئولین این استان ندیده ام
در این آئین استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با تبریک عید فطر و سالروز آزادی خرمشهر گفت :سوم خرداد روزی پر از ماجرا ، درس و عبرت است که مهمترین فراز آن جمله معروف امام (ره) بود که فرمود" خرمشهر را خدا آزاد کرد".
حسین کلانتری افزود : آزادی خرمشهر برای هیچ کارشناس نظامی ، سیاسی و دانشگاهی در دنیا قابل تصور نبود و تقریبا همه آن را محال می دانستند اما قدرت و خواست خداوند و نماز شب های بسیجیان باعث آزادی آن شد.
کلانتری در ادامه با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و برکات آن اظهار داشت : روزهای را به پایان می بریم که خواب و بیداری ان ارزش داشت ، خواندن یک ایه قران در این ماه ثواب یک ختم داشت ، اما فردا ماه رمضان تمام شده است و چنین روزهای پربرکتی را نداریم ولی باید تلاش کنیم از همه فرصت ساعات باقیمانده استفاده کنیم.
استاندار به سخنان روز قدس رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت : پیام هفت ماده ای رهبری انقلاب ، نظر همه صاخب نظران ، موافقین و مخالفین نظام و انقلاب را معطوف به خود کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت : امروز جلسه خاصی است و تدبیر برگزاری ان که در روزهایی که از بندگی نفس آزاد می شویم به فکر آزادی بندگان خدا که گرفتار هستند باشیم بسیار با ارزش است.
کلانتری ادامه داد : صمیمانه از همه کسانی که در زندان های کشور و استان به بندگان گرفتار خدمت می کنند ، تقدیر و تشکر می کنم .
وی همچنین گفت : از پیگیری های مصرانه مدیر کل زندان های استان که مشکلات و کمبودهای را در شورای اداری مطرح کردند و ما را مجاب کردند که با وجود پایان سال ، برای برطرف کردن نیازهای ضروری زندانیان اعتبارات لازم را تامین کنیم تقدیر و تشکر می کنم.
استاندار اظهار داشت : به شخصه بارها دیده ام که مسئولین قضایی از رئیس دادگستری تا دادستان مرکز استان و روسای دادگستری و دادستان های شهرستان ها و همچنین نیروی انتظامی ضمن تلاش برای برقراری نظم و امنیت کمک های زیادی برای کاهش تعداد و یا آزادی زندانیان انجام داده اند که از انان هم تشکر می کنم .
کلانتری با اشاره به جرایم غیر عمد و مالی که ممکن است برای هر کسی پیش آید گفت :  باید همکاری و کمک شود که با آزادی از زندان ، این افراد به زندگی عادی برگردند و با رویه ای جدید زندگی نو را آغاز کنند.
وی با اشاره به آزادی 30 زندانی امروز افزود : از مجموعه شرکت نفت که بخش عمده ی از این مراسم و همچنین خیرینی خارج از استان که به آزادی این عزیزان کمک کردند تشکر می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وجود روحیه همدلی در استان گفت : به عنوان کسی که پله پله و در سطوح  مختلف استانی و ملی مسئولیت داشته ام ، وحدت و همدلی مسئولین این استان را در کل کشور بسیار کم نظیر می بینم چرا که همه مدیران کشوری ، لشکری و روحانیون بسیار همدل و هماهنگ برای خدمت به استان کمک می کنند.
کلانتری گفت : وحدت و همدلی بین مسئولین مختلف دستگاه ها و همراهی و همگامی مردم با آنان باعث شده تا این استان علیرغم محدودیت ها و محرومیت ها در بسیاری از شاخص ها در رتبه های برتر قرار گیرد و خدای متعال را بواسطه توفیق خدمت در بین این مردم خوب و با صفا و مدیران دلسوز و پیگیر شاکر و سپاسگزارم.
وی افزود : مگر می شود مسلمان باشیم و از مشکلات دیگران غافل باشیم . باید بدانیم که راه خیلی طولانی است و توشه ما هم کم ! بنابراین تا زمان مرگ فرا نرسیده از همین مدل کارها انجام دهیم ، کمک به جهیزیه دختری که سرپرست ندارد ، ازادی زندانی و  کمک معیشتی به نیازمندان و کارهای خیرخواهانه بلکه بتوانیم برای آخرت خود توشه ای برداریم .
کلانتری در پایان گفت : ما به عنوان مسئول و بر اساس وظیفه برای همکاری و کمک در کنار اقدامات مسئولین قصایی و اداره کل زندان ها هستیم .
روز فراموش نشدنی برای 26 مرد و 4 زن زندانی / حجت الاسلام حسینی : زندان های ما مراکز اصلاح هستند / استاندار : پله پله بالا آمده ام اما همانند مسئولین این استان ندیده ام / جمیاری : 900 زندانی بدهکار در 4 سال آزاد شد + تصاویر
 
آزادی 30 زندانی با بیش از 21 میلیارد تومان بدهی
در پایان این مراسم 30 زندانی زن و مردم جرائم غیر عمد با اهداء گل از طرف مسئولین ، آزاد شدند.
مدیر کل زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت : 26 مرد و 4 زن زندانی جرائم غیر عمد زندان های استان از زندان آزاد شدند.
اسماعیل جمیاری افزود : مجموع بدهکاری این افراد بیش از 21 میلیارد تومان بوده است که با تلاش های صورت گرفته این بدهی پرداخت شده است.
جمیاری گفت : از مجموع بدهی 21 میلیاردی این زندانیان با تلاش هایی که صورت گرفت ، حدود 18 میلیارد تومان آن توسط طلبکاران بخشیده شد .
وی ادامه داد : باقیمانده بدهکاری این زندانیان در قالب سه بخش ، آورده زندانی ، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت تهیه و نهایتا به آزادی منجر شد.
جمیاری افزود : با برگزاری آئین های گلریزان ، کمک خیرین و همکاری مسئولین در 4 سال گذشته حدود 900 زندانی بدهکار جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده اند .
وی اظهار داشت : با تلاش های اعضای ستاد دیه خصوصا سردار انصاری فرماندهی انتظامی استان 19 محکوم به اعدام با بخشش از طرف اولیاء دم از مجازات نجات یافتند.
جمیاری گفت : یکی از سیاست های ما که نشات گرفته از سیاست های دستگاه قضائی است ، کاهش زندانیان است و در این زمینه تلاش های زیادی برای آزادی این محکومین است.
وی افزود : شاید برای برخی این سوال پیش آید که اگر قرار است این زندانیان آزاد شوند چرا به زندان محکوم می شوند ! اما موضوع فقط بحث زندانی نیست چرا که در این بین علاوه بر بحث خود زندانی ، تبعات ناشی از آن که خانواده محکوم را می گیرد بسیار حائز اهمیت است و لازم است به آن توجه شود که در این زمینه قضات محاکم قضائی هم همکاری های بسیار خوبی دارند و جا دارد از 1انان تشکر شود.
لازم به توضیح است در پایان این آئین ضمن اهداء گل همراه با برگه آزادی به ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، از رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندانها و رؤسای دادگستری، دادستان ها و قضات فعال در امر کاهش جمعیت کیفری با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار