سید محمد موحد
نماینده منتخب مجلس یازدهم تصریح کرد: کسی که می خواهد در جایگاهی از مجلس قرار گیرد باید به مسئولیتش بنگرد نه به جایی که می خواهد تصاحب کند و نخستین مشکل از همین تلاش برای تصاحب جایگاه‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 24 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام سید محمد موحد دغدغه فعلی مردم را معیشت و بیکاری عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی است باید مجلس با بصیرت کامل و با دیدی عمیق به سراغ شناسایی و اجرای ابزارهای ایجاد اشتغال برود.
نماینده ادوار ‌چهارم تا هشتم مجلس شورای اسلامی به نامگذاری امسال با نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و بیکاری باید زمینه اجرای عملی جهش تولید فراهم شود.
موحد تصریح کرد: در هر وزارتخانه و سازمان و تشکیلاتی، پلاکاردی برای جهش تولید نوشته شده یا بالای نامه‌های اداری به این موضوع اشاره شده است اما اگر همین موارد را در جای مشخصی برای جهش تولید هزینه کنند می‌توانیم ادعا کنیم که در راستای فرمایش رهبری گام برداشته‌ایم.
وی به نامگذاری سال‌های اخیر به نام رونق تولید و جهش تولید و دیگر شعارهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه تاکیدات رهبری بر موضوع اقتصاد این است که راه برون رفت مملکت از مشکلات و راه مبارزه با آمریکا و استکبار و دشمن حل این معضل اقتصادی است.
موحد از «جهش تولید» تحت عنوان شاه‌کلید حل مشکلات کشور یاد کرد و افزود: مهمترین اولویت مجلس و کشور باید تحقق این شعار در عمل باشد.
منتخب مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس یازدهم، راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات را همدلی و همگرایی و هماهنگی میان قوای سه‌گانه دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم واقعا از موانع پیشرفت کشور عبور کنیم و منویات رهبری به منصه ظهور برسد، باید نخستین خواست رهبری یعنی همدلی و هماهنگی قوای سه‌گانه را تحقق ببخشیم.
موحد با بیان اینکه همه نهادها و مجموعه‌ها باید یک صدا باشند، گفت: امکان ندارد که اگر همه بر موضوعی تاکید کنند، آن اجرا نشود و به سامان نرسد و مورد حمایت مردم قرار نگیرد.
این منتخب مجلس یازدهم با تاکید بر این موضوع که همه مشکلات با همدلی حل خواهد شد، گفت: اگر مجلس و دولت یک صدا باشند و مسائل مردم، نظام و انقلاب را در اولویت قرار دهند مشکلات کشور به آسانی حل می‌شود.
موحد درباره رایزنی‌ها برای ریاست مجلس نیز گفت: اگر به جایگاه‌ها به عنوان تکلیف و وظیفه نگاه کردیم می توانیم در انجام وظیفه و مسئولیت موفق باشیم.
نماینده منتخب مجلس یازدهم تصریح کرد: کسی که می خواهد در جایگاهی از مجلس قرار گیرد باید به مسئولیتش بنگرد نه به جایی که می خواهد تصاحب کند و نخستین مشکل از همین تلاش برای تصاحب جایگاه‌ها آغاز می‌شود.
موحد در ادامه به تجارب خود در جایگاه نایب رییسی کمیسیون اصل ۹۰ در ادوار مجلس شورای اسلامی و سوابق قضایی در دادستانی چهار محال و بختیاری، خوزستان و فارس و در عین حال معاونت پارلمانی قوه قضائیه اشاره کرد و درباره جایگاه احتمالی خود در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم، گفت: فکر می‌کنم با توجه به سوابقم،  بضاعت انجام وظیفه در کمیسیون اصل ۹۰ را دارم و امیدوارم در صورت قرار گرفتن در این جایگاه بتوانم در راه رضای خدا و خدمت به انقلاب و مردم قدم بردارم.
وی درباره جایگاه اصلاح‌طلبان در مجلس آینده نیز گفت: همه نمایندگان مجلس یازدهم از فیلترهای قانونی عبور کرده و مردم هم رای داده‌اند و نمایندگان مردم هستند و با اینکه اصولگرایان اکثریت را دارند اما همه نمایندگان با هم حرکت می‌کنند و مسائل نظام و انقلاب و مجلس را با همدلی پیش خواهند برد.
منتخب مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس یازدهم، به قرار گرفتن اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در اکثریت در ادوار مختلف مجلس اشاره کرد و گفت: اگر تکلیف‌گرا باشیم و نظام و مردم برای ما مهم باشد، این مسائل مانع حرکت جمعی ما نخواهد شد.
موحد که با خبرگزاری دولت (ایرنا) سخن می گفت ، درباره ترکیب هیات رییسه و انتخاب رییس مجلس نیز تصریح کرد: در راستای مسئولیتی که به عهده ماست، قرار شد در فراکسیون انقلاب، نامزدهای ریاست مجلس دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کنند و بهترین انتخاب شود.
وی درباره تعارض احتمالی میان مصالح «محلی» و  منافع «ملی» نمایندگان در تصویب لوایح و طرح‌ها در مجلس، گفت: در دیداری که در  ادوار گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند که نماینده شعاع دیدش باید خیلی بلندتر از منطقه باشد.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافاتی میان تلاش برای مردم منطقه و حل مشکلات کلان کشوری وجود ندارد، افزود: این دو موضوع قابل جمع هستند و نماینده بر اساس قانون در همه امور می‌تواند ورود و اظهارنظر و پیگیری و تحقیق و تفحص کند و در راستای همین جایگاه، چیزی که برایش حائز اهمیت است باید مسائل کلان کشور باشد.
موحد خاطرنشان کرد: اگر نماینده به مسائل کلان کشور نپردازد و اهمیت ندهد مسائل منطقه‌ای را هم نمی‌تواند سامان دهد زیرا مسائل کلان کشوری در راس هستند و نماینده در چارچوب همین مسائل کلان می‌تواند مشکلات منطقه را نیز رسیدگی کند و بین این دو تضادی وجود ندارد.
وی به تفاوت تخصیص اعتبار برای مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: ممکن است تخصیص اعتبار به حوزه انتخابیه یک نماینده تا ۸۰ درصد و برای نماینده دیگری ۵۰ درصد تحقق پیدا کند که با عدالت سازگار نیست. می‌شود در سطح کلان کشور کاری کرد که جلوی اعمال نفوذها در دستگاه‌ها درباره تخصیص اعتبارات گرفته شود و محرومیت حوزه‌های انتخابیه رفع کرد.
موحد درباره درخواست برخی نمایندگان منتخب برای محدود کردن قدرت رییس مجلس نیز گفت: این نکته که مطرح می‌شود که در مجلس «نماینده‌تر» وجود ندارد با بحث اختیارات ریاست مجلس فرق دارد و رییس مجلس خواه، ناخواه از اختیاراتی برخوردار است و اگر ادعایی یا «ان قلتی» در این راستا وجود دارد این است که رییس مجلس فراتر از اختیارات قانونی خود عمل نکند.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: رییس مجلس باید وقتی رای گرفت و رییس شد احساس کند به پشتوانه همین نمایندگان و مردم، رییس مجلس شده است و اینطور نباشد که یکه‌تاز میدان باشد و احساس کند که بقیه محلی از اعراب ندارند و باید مدیریت را به گونه‌ای اعمال کند که هم این شائبه مرتفع شود و هم بتواند در چارچوب اختیاراتش مجلس را مدیریت کند.
موحد درباره دلیل اقبال مردم استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان (بهبهان) در ۶ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع یک معنای عمیق دارد و باید بررسی کرد که چرا مردم یک حوزه انتخابیه به یک طلبه ۶ دوره رای داده‌اند و توصیه من به منتخبان تازه وارد مجلس این است که از روزی که ورود می‌کنند به نیت رضای الهی و خدمت به خلق و نظام و انقلاب پا در این عرصه بگذارند و پیرو رهنمودهای ولایت و جوابگوی مردم باشند.
موحد به منتخبان مجلس یازدهم توصیه کرد جهت آشنایی با وظایف خود، رهنمودهای امام (ره) و رهبری در افتتاحیه‌های ادوار مختلف مجلس را مطالعه و در کار خود عملیاتی کنند.
وی در ادامه سخنان خود به شرایط کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: کرونا ابعاد مختلفی دارد و مردم باید از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند و برای برون رفت از این معضل نباید آنرا نادیده بگیرند.
منتخب مچلس یازدهم، وضعیت معیشتی و اقتصادی آسیب‌دیدگان کرونا را نیز یادآور شد و گفت: افراد زیادی متضرر شده‌اند و زندگیشان آسیب دیده است؛ از متمول‌ترین فرد تا کارگران فصلی ساختمانی که باید همگی به شکل مدبرانه‌ای حمایت شوند.
موحد با بیان اینکه کارخانه‌دارها به‌دلیل تعطیلی کارخانه دیگر قادر به پرداخت مالیات سنوات گذشته نیستند و مغازه‌داران از پرداخت قسط‌های خود معذورند، گفت: از کارگری که برای امرار معاش خود دچار مشکل شده تا کارخانه‌دار و مغازه‌دار همه باید مورد حمایت مجلس و دولت قرار گیرند.
موحد با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به نیازمندان با بسته‌های معیشتی تصریح کرد: طرح «کمکمومنانه» یکی  از طرح‌های خوبی بود که با رهنمود رهبر معظم انقلاب و با کمک سپاه و بسیج رقم خورد و این نوع کارها باید بیشتر و تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
رئیس مجلسی و هیئت رئیسه چی شد؟ بضاعتش را داری؟ همین هم خوبه اگه بهت ریاستش را بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
سجده شکر بجای بیار بیست سال کم بود برات تاببینیم این چهارسال میخواهی چه خاکی به سر مردم بریزی
البنه حرف خوبی زدی گفتی وقتی مردم نمیفهمن ورای میدن تقصیر من چیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار