امام جمعه گچساران با اظهار تاسف از آتش سوزی جنگل‌ها گفت: با اندکی هزینه می‌توان در امر پیشگیری از وقوع چنین مواردی جلوگیری کرد، اگرچه توقع این است که مسوولان تدبیری کنند تا چنین مشکلاتی نداشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 24 May 2020
امام جمعه گچساران با اظهار تاسف از آتش سوزی جنگل‌ها گفت: با اندکی هزینه می‌توان در امر پیشگیری از وقوع چنین مواردی جلوگیری کرد، اگرچه توقع این است که مسوولان تدبیری کنند تا چنین مشکلاتی نداشته باشیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز عید فطر در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به منزلت و جایگاه روز عید فطر گفت: هر روزی که انسان در آن معصیت و گناهی نکند و خلاف وظیفه اش عملی مرتکب نشود آن روز برای آن انسان  عید است .
وی با بیان اینکه امروز  اول ماه شوال است، افزود: یکماه مردم در ماه مبارک رمضان با توبه ، استغفار و خودسازی عیوب و نواقص قلوب شان را زدودند.
 امام جمعه گچساران  افزود:به مومنین توصیه شد وقتی ماه مبارک رمضان به اتمام رسید، شما  از گناهان پاک شده اید و به روزی که گناه نداشته اید برگشته اید و اکنون باید مراقب اعمال هم بود،یک انسان عاقل باید لحظه ها را به شایستگی دریابد چرا که فرصت ها به سرعت از کف می روند.
حجازی درادامه به آتش سوزی های اخیر این شهرستان اشاره کرد و گفت: چرا برخی مناطق  این شهرستان همیشه دچار آتش سوزی می شوند، و اینکه چرا وضعیت اینگونه است خود جای سئوال دارد که به نظر می رسد مسوولان باید از قبل توجه، تدبیر و برنامه ریزی در این خصوص داشته باشند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در طول چندماه مبلغی را در نظر بگیرند برای همین جوانان بسیجی که هر وقت قرار است کرونا باشند همین بسیجیان هستند،هر وقت قرار است سیل و زلزله باشد همین بسیجیان هستند و هر وقت هم قرار است مناطقی هم دچار آتش سوزی شوند باز هم بسیجیان صادقانه و جهادگونه پای کار هستند درحالی که این ها هم جوانان متدین ، مذهبی و فاقد شغل هستند.
حجازی در ادامه تصریح کرد:هر گاه هم بحث اغتشاشات و نا آرامی در شهر پیش می آید باز هم همین بسیجیان هستند که سنگ، چوب و توهین و... می خورند در حالی که همین بسیجیان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با لب تشنه در کوه ها و ارتفاعات گچساران به سینه آتش می‌رفتند.
 امام جمعه گچساران ادامه داد:بسیجیان همیشه در وسط میدان هستند، پس مسئوولان و بقیه کجای کار قرار دارند.
وی افزود:  به نظر می رسد آقایان از این پول های بادآورده ای که به هدر هم می‌رود مبلغی برای کنترل این موضوعات آتش سوزی و برای کار ارزشمند بسیجیان کنار بگذارند.
حجازی گفت : باید انصاف داشته باشیم هرچند با این آتش سوزی ها چندین میلیارد تومان خسارت به منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع  ما وارد می شود .
وی افزود : با اندکی هزینه  می‌توان در امر پیشگیری از وقوع چنین مواردی جلوگیری کرد، اگرچه توقع این است که مسوولان تدبیری کنند تا چنین مشکلاتی نداشته باشیم  و از جوانان، بسیجیان و دیگر گروه ها که در مهار آتش سوزی در حال تلاش هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.
شایان ذکر است که نماز عید فطر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز فاصله گذاری اجتماعی در مساجد این شهرستان اقامه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار