کد خبر: ۸۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 24 May 2020
در پی ادعای برخی رسانه‌ها درباره دستکاری و تحریف مصوبه مجلس، رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در نامه‌ای، ضمن تکذیب این ادعا، آن را افترا به قوه مقننه دانست و خواستار برخورد با اتهام‌زنندگان به دلیل رواج اکاذیب و ایجاد تزلزل در قوانین شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا، متن نامه غلامرضا تاجگردون به این شرح است:
«بسمه تعالی
هیئت رییسه محترم مجلس شورای اسلامی، اصحاب محترم رسانه و ملت شریف ایران
با سلام و احترام
گزارشی توسط خبرگزاری فارس در خصوص تغییرات در مصوبات مجلس و اهمال هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق منتشر شد که ضرورت دیدم نکات زیر به استحضار برسد.
_ قبلا این موضوع توسط یکی از نمایندگان محترم ابتدا به شکل رسانه ای و سپس به صورت مکتوب به هیأت رئیسه محترم مطرح گردید. در همان موقع طی نامه رسمی و مکتوب به این موضوع پاسخ داده شد و سپس ادعای مذکور مطرح نگردید،  اما تکرار و  ادامه بحث توسط خبرگزاری و برخی از عزیزانی که مطلع نبوده و اظهارنظر فرمودند بی‌تقوایی بوده و لازم است پیگیری شود.
مجددا اتفاقات صورت گرفته شده اعلام می گردد:
۱- گزارش اولیه کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارائه گردید و صحن علنی با کلیات گزارش تلفیق مخالفت کرده و گزارش به کمیسیون تلفیق عودت داده شد.
۲- گزارش کمیسیون مجدد در کمیسیون تلفیق مطرح شد و ده‌ها  تغییر حسب درخواست نمایندگان و مباحث طرح شده در صحن علنی صورت گرفت از جمله این تغییرات حذف کلمه غیرمستمر در تبصره ۲۱ است و هیچ ارتباطی هم به موضوع نجومی بگیری و این نوع مطالب ندارد و موضوع سقف دریافت ها همچنان در قوانین جاری حاکم است و تغییرات ناظر بر گزارشات برخط دستگاه‌ها در پرداخت است؛ همچنان که گزارش برخط مستمری کمیته امداد به دلیل مشکلات اجرایی لغو گردید.
۳- گزارش کمیسیون تلفیق حسب اصلاحات انجام شده و تدبیر صورت گرفته و با اذن مقام معظم رهبری مستقیم به شورای نگهبان رفته و بعد از ایرادات متعدد و رفع ایرادات ابلاغ گردید.
۴- اگر دوستان همکار نماینده که اسامی شان در گزارش خبرگزاری فارس آمده است به تفاوت و تغییرات گزارش نهایی کمیسیون تلفیق با  گزارش ارائه شده این کمیسیون به صحن علنی معترض هستند قاعدتا باید به تغییرات تلفیق که در حوزه انتخابیه شان نیز  صورت گرفته، معترض باشند. جهت استحضار  برخی از تغییرات مربوط به حوزه انتخابیه این عزیزان را که در گزارش اولیه تلفیق نبود به شرح زیر اعلام می‌نماید.
- حوزه انتخابیه شاهین شهر – الحاق دو سالن جدید ورزشی کارگران به لیست ورزشگاه های کشوری
- حوزه انتخابیه محلات – ایجاد ردیف و افزایش اعتبار دانشگاه محلات
- حوزه انتخابیه جهرم – افزایش اعتبار بالای دانشگاه علوم پزشکی جهرم
- حوزه انتخابیه مشهد – افزایش اعتبار بالای حوزه علمیه خراسان
(تمامی این افزایشات بعد ازگزارش تلفیق به صحن علنی صورت گرفت.)
۴ - نهایت اینکه اتهام تغییر و دستکاری قوانین مجلس نوعی افتراء به قوه مقننه است و پیشنهاد می‌گردد در صورتی که اتهام‌زنندگان نتوانند منبعی موثق برای تطبیق نظر خود با مصوبات صحن و کمیسیون ارائه نمایند مورد بازخواست قرار گیرند و شایسته نیست بدون بررسی و مراجعه به مصوبات صرفا برای ارائه یک مصاحبه مصوبات مجلس که می‌بایستی از قوام بالایی برخوردار باشد متزلزل گردد و تحریف صورت گیرد.
غلامرضا تاجگردون
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹
۹۹/۳/۳»
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
لطفا اول بررسی کرده و اگر درست بود نشر هم ندهید و اقدام شود
در ماده ۵۳ قانون احکام دائمی قانون برنامه با جابجایی پرانتز در کمیسیون تلفیق مالکیت شرکت شهر فرودگاهی برخلاف نظر مجلس و قانون برنامه پنجم با لابی پسر برادر یکی از نمایندگان کمیسیون قضایی تغییر داده شد و جایزه ایشان هم عضویت در هییت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام بدون هرگونه تخصص و سابقه انجام شد. لطفا بررسی فرمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار