معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گچساران گفت: امسال 3 میلاریال برای خریداری دستگاه دمنده برای اطفا حریق اختصاص داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 24 May 2020
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان گچساران گفت : امسال 3 میلیارد ریال برای خریداری دستگاه دمنده برای اطفا حریق اختصاص داده می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، عصر امروز نشست ستاد مدیریت بحران با موضوع زلزله و آتش سوزی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در این نشست عزیز فیلی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در مراتع و جنگل‌های گچساران گفت: شهرستان گچساران به دلیل داشتن  پوشش گیهی خوب امکان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات  در منابع طبیعی گفت: از محل اعتبارات عمرانی شهرستان مبلغ 3 میلیارد ریال برای خریداری دستگاه‌دمنده در زمان وقوع آتش‌سوزی اختصاص داده می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی مناطق بالقوه‌ای که امکان آتش سوزی در این مناطق زیا است، خواستار شد و گفت:احداث کانکس در مناطقی که امکان آتش سوزی در مراتع آنها زیاد است ضروری است.
 وی با بیان اینکه مصوب شده از اعتبارات دهیاری ها دستگاه دمنده خریداری شود، افزود: یک کمیته مرکب از نماینده فرماندار ، اطلاعات، مدیر بحران، دادستانی و منابع طبیعی تشکیل و علت این حادثه را شناسایی و با عوامل برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با تقدیر از شهرداری دوگنبدان، شورای شهر، هلال احمر، بسیج و سپاه که این روزها در مهار آتش سوزی  کمک‌های شایانی دارند چرا که ما در برابر عرصه های منابع طبیعی موظف هستیم در برابر حادثه مقابله کنیم.
فیلی با بیان اینکه فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد هماهنگی ستاد بحران فرماندار شهرستان است و تقسیم کار  در این مواقع از وظایف فرماندار است، عنوان کرد: برای مهار آتش در کوه خنگ بنار و کوه گوهر  2 فروند هلی‌کوپتر آبپاش به گچساران  اعزام خواهد شد.
وی در ادامه به زمین لرزه 5.2 هم ریشتری ظهر امروز شهرستان گچساران اشاره و ابراز کرد:  بازدیدهایی از واحدهای مسکونی شهر و روستا صورت گرفت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:   واحدهای مسکونی بافت فرسوده  در این زمین لرزه دچار ترک‌های ۴۰الی ۶۰درصد شده که خسارت ها ی ناشی از زلزله توسط کارشناسان برآورد می‌شود.
فیلی با بیان اینکه سال گذشته 20 میلیارد تومان به منازل مسکونی روستایی در حوادث اخیر پرداخت شد، ابراز کرد: بیشترین خسارت  ناشی از حوادث طبیعی در منطقه روستایی رخ می دهد.
وی با بیان اینکه تاکون 48 درصد واحدای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازیشده است، گفت:  در استان کهگیلویه و بویراحمد 50درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.
 این مسوول ادامه داد: امسال8 الی 10  درصد واحدهای مسکونی روستایی  از محل اعتبارات محرومیت زدایی تعداد ۳۵۰۰ مسکن  مقاوم سازی تا پایان سال هفت هزار واحد در سطح استان مقاوم سازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار