نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی معتقد است رئیس مجلس با رأی بالاتر قادر به تصمیم‌گیری و اظهار نظر بهتر و بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 25 May 2020
نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی معتقد است رئیس مجلس با رأی بالاتر قادر به تصمیم‌گیری و اظهار نظر بهتر و بیشتر خواهد بود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص روند انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با بیان فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه مجلس در نظام اسلامی اظهار کرد: در نظام اسلامی هرگاه مسوولیتی به فرد و یا افرادی واگذار شد باید احساس شود که این مسوولیت‌ها در واقع متعلق به خود فرد نیست و متعلق به نظام است.

نماینده 5 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی و منتخب فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عالم نمایندگی و در نقش ریاست مجلس و یا هیت رئیسه آن نیز این امانتی است که بر دوش ما نمایندگان گذاشته شده و باید آن را متعلق به نظام و مردم بدانیم تا بتوانیم در عمل به وظیفه خود از مسیر منحرف نشویم.

وی در ادامه به بخشی از فرمایشات رهبری در خصوص نقش و جایگاه مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و بقیه دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز مجلس را در راس امور می‌دانستند که باید به همین دلیل به نقش مهم رئیس مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و دستگاه‌ها و نهاد در رأس امور بیشتر ببریم.

نماینده سه حوزه انتخابیه مختلف در اداور گذشته خاطرنشان کرد: باید رئیس مجلس و هیئت رئیسه به واسطه جایگاه تعریف شده‌ای که امامین انقلاب برای آن قائل شده‌ا‌ند نقش‌آفرینی کنند و مجلس را اداره کنند که به راستی و درستی در راس امور باشد و اگر به غیر از این باشد باید گفت مجلس از جایگاه و نقش خود عدول کرده است.

منتخب اصولگرای دوره یازدهم در پاسخ به این سوال که رئیس و هیئت رئیسه مجلس قبل از هر چیز چه اوصافی باید داشته باشند و مهم‌ترین شاخصه یک رئیس مجلس خوب از نظر شما چیست، افزود: احساس تکلیف نسبت به نظام جمهوری اسلامی از نظر من مهم‌ترین شاخصه رئیس مجلس و همکاران وی در هیئت رئیسه است.

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی باید احساس کند که به تمام معنا و تمام وقت در اختیار و متعلق به نظام جمهوری است تا بتواند این جایگاه را به درستی و در تراز مجلس انقلابی و اسلامی اداره کند.

منتخب کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت رأی بالا به رئیس مجلس و هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: همان گونه که من نماینده با رأی حداکثری مردم حوزه انتخابیه پشتوانه بیشتری برای خدمت خواهم داشت رئیس مجلس نیز با رأی حداکثری نمایندگان پشتوانه بیشتر و بهتری برای تصمیم‌گیری و اظهار نظر خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی هیئت رئیسه جدید و رئیس مجلس چیست رقابت را با توجه به قرائن و شواهد خیلی سنگین دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار