کد خبر: ۸۵۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 25 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست اب منطقه ای کهگیلیویه و بویراحمد  اظهار  داشت بلافاصله پس از وقوع  زلزله ۵/۲ ریشتری گچساران علاوه بر بازرسی های رایج ، بازرسی اضطراری از تمام تاسیسات سد شامل بدنه .‌تونل ها .‌گالری ها .‌تاسیسات ابگیری . تجهیزات مکانیکال و  الکتریکال توسط کارشناسان فنی سد انجام که خوشبختانه هیچ گونه موردی مشاهده نگردید .
ارش مصلح  افزود : همچنین  تجزیه و تحلیل داده های بیش از ۴۰۰ دستگاه ابزار دقیق نصب شده در سد نیز پایداری و ایمنی سد را در بالاترین  حد لازم نشان می دهد.
ایشان افزود سد کوثر بصورت روزانه تحت پایش پایداری قرار دارد و علاوه بر سامانه های ابزار دقیق با استفاده از سیستم میکروژیودزی و کنترل ماهواره ای نیز پایش می گردد.
وی همچنین اشاره نمود هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان جهت ابگیری بالگرد های اطفا حریق اتش سوزی های اخیر کوه خامی گچساران از مخزن سد کوثر انجام و مجوز ابگیری صادر گردیده است .
سد کوثر علاوه بر تامین اب شرب مناطق وسیعی از ۵ استان جنوبی کشور ، تامین اب شهر گجساران و اراضی کشاورزی خیراباد و بخشی از لیشتر را هم اکنون تامین می نماید . همچنین اب شرب روستاهای حومه غربی دهدشت . بخشی از اب شرکت بهره برداری نفت و گاز گجساران نیز از این سد تامین می شود ..در سالهای اینده اب شرب شهر لیکک و روستاهای مسیر . دهدشت. سوق . چرام . لنده و ۳۰۰ روستای مسیر .‌اب صنعت پتروشیمی گچساران . اب کشاورزی دشت مور . ابرزی و تنگ انگشترک . نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و .... نیز از این سد مهم تامین خواهد گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار