برنامه های سفر یک روزه معاون اقتصادی استاندار به کهگیلویه
روز گذشته معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، بازدیدی از شهرستان کهگیلویه داشت که در این بازدید به دو موضوع مهم ، بررسی خسارات وارده به بافت تاریخی دشت ناشی از زلزله اخیر و همچنین بررسی مشکلات خرید گندم در این شهرستان پرداخت.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 26 May 2020

روز گذشته معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، بازدیدی از شهرستان کهگیلویه داشت که در این بازدید به دو موضوع مهم ، بررسی خسارات وارده به بافت تاریخی دشت ناشی از زلزله اخیر و همچنین بررسی مشکلات خرید گندم در این شهرستان پرداخت.
بررسی وضعیت خسارات ناشی از زلزله به بلادشاپور
در پی وقوق زلزله ۵/۲ ریشتری ظهر روز یکشنبه در استان کهگیلویه وبویراحمد بافت تاریخی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه خسارت جدی وارد شد. در بازدید معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل میراث این استان و فرماندار کهگیلویه ۱۵ میلیاردر یال خسارت زمین لرزه برآورد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد معاون اقتصادی استاندار در بازدید از بافت تاریخی دهدشت گفت: در پی زمین لرزه روز گذشته شهرستان دوگنبدان، خساراتی به بافت تاریخی بلادشاپور در دهدشت نیز وارد شد که به دستور استاندار به همراه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از وضعیت این بافت تاریخی بازدید کردیم.
حشمت اله صمیمی دوست افزود : برآورد خسارت اولیه به بافت تاریخی دهدشت ۱۵ میلیارد ریال است که تلاش می‌شود با جذب اعتبارات مورد نیاز درسطح استان و وزارت خانه هر چه سریعتر کار مرمت بنا‌های آسیب دیده انجام شود.
مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این بازدید به خسارات وارد شده اشاره کرد و گفت: در زمین لرزه اخیر شهرستان دوگنبدان به سقف و ستون حجره‌های کاروانسرا، وضو خانه امازاده جابر (ع) و چهار سوق بافت تاریخی دهدشت خساراتی شامل ترک خوردگی‌های ریز و درشت وارد شده که نیاز هست هر چه سریعتر این خسارات ترمیم شوند.
صفایی همچنین از اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: این اعتبارات شامل ۲ و نیم میلیارد ریال برای مطالعه بافت تاریخی و ۳ و نیم میلیارد دیگر برای مرمت و بازسازی اماکن خسارت دیده اختصاص یافته است.
وی گفت: کار مطالعه این بافت به زودی آغاز می‌شود و کار مرمت نیز در حال انجام است.
بررسی وضعیت خسارات ناشی از زلزله به بلادشاپور / پیگیری و برنامه ریزی برای مشکلات مربوط به خرید گندم + تصاویر
 
پیگیری و برنامه ریزی برای مشکلات مربوط به خرید گندم
معاون اقتصادی استاندار سپس همراه با اتابک فرماندار کهگیلویه به مرکز خرید محصولات کشاورزی رفت و از نزدیک در جریان  چگونگی خرید و حمل محصول گندم به سیلوی ذخیره در گچساران  قرار گرفت.
صمیمی دوست باقدردانی از عملکرد فرماندار کهگیلویه و سرپرست جهادکشاورزی این شهرستان در زمینه خرید محصولات کشاورزی چون کلزا، و گندم گفت:باید تلاش شود کشاورزان بدون دغدغه محصول خود را تحویل و در سریعترین زمان وجه آن را دریافت نمایند.
وی در تماس تلفنی با صداقت کیش مدیر استانی غله بر دریافت گندم حمل شده به گچساران در اسرع وقت تاکید و گفت:مشکل حمل گندم نیز برطرف و سیلوهای محل ذخیره در گچساران و یاسوج برای خرید گندم آمادگی کامل داشته باشند.
صمیمی دوست ادامه داد:درسطح استان ۹مرکز خرید محصول گندم  کشاورزان را بصورت تضمینی و شبانه روزی  خریداری می نمایند.
وی گفت:پیش بینی می‌شود بیش از ۷۵هزارتن گندم مازاد بر مصرف  کشاورزان خریداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار