ارتباط و هم افزایی بیشتر نمایندگان مجلس و خبرنگاران موجب پیشرفت کارها، مطالبه خواهی و اعمال نظارت بهتر بر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 26 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نادر منتظریان فعال سیاسی، اجتماعی و نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی خطاب به منتخبین مردم، رسانه‌ها و مردم نوشت: «رسانه‌ها در مطالبه گری مردم از مسئولان و نمایندگان، به جای فعالیت‌های تبلیغاتی و باندبازی‌های مخرب و ویرانگر، صادقانه روشنگری کنند.»
متن این یادداشت به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
امام علی (ع) می‌فرمایند:
“اَفضُل الایمانِ، اَلأمانةُ.”
برترین درجات ایمان یک انسان، امانت‌داری و امین بودن اوست.
با توجه به قرارگرفتن در آستانه شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیروتشکر بی پایان از پایمردی و حضور حماسی آحادمختلف جامعه درانتخابات، وبا آرزوی توفیق برای نمایندگان جدید در عرصه خدمت رسانی به مردم شریف، یادآوری چند نکته را ضروری دانسته که به شرح زیر تقدیم می‌گردد.
۱- نمایندگان محترم باید در همه احوال خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و عملکرد خود دانسته و لحظه‌ای از خدمت به مردم و عمل به وعده‌های انتخاباتی خود غافل نشوند و از تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق وعده‌ها بهره بگیرند.
۲- پس از نظارت خداوند متعال، مردم بهترین ناظر بر عملکرد نمایندگان خود در مجلس هستند و باید طی چهار سالی که فرصت خدمت را به یک نماینده می‌دهند، به‌طور مستمر از او مطالبه گری کنند و عمل به وعده‌های دوران انتخاباتی را از وی پیگیری نمایند.
۳- چنانچه مردم در برابر عملکرد ضعیف نمایندگان خود سکوت کنند بدین معنی است که نظارت خود را تعطیل کرده‌اند و معمولاً نمایندگانی که با سکوت و عدم مطالبه گری موکلان خود مواجه گردند به ناکارآمدترین نمایندگان مبدل می‌شوند.
۴- رسانه‌ها در مطالبه گری مردم از مسئولان و نمایندگان، به جای فعالیت‌های تبلیغاتی و باندبازی‌های مخرب و ویرانگر، صادقانه روشنگری کنند. مطالبه گری حق مردم و پیگیری آن وظیفه مشترک نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه است که باعث می‌شود مسئولان برای حل مشکلات مردم تلاش بیشتری داشته باشند.
۵- ارتباط و هم افزایی بیشتر نمایندگان مجلس و خبرنگاران موجب پیشرفت کارها، مطالبه خواهی و اعمال نظارت بهتر بر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
۶- خبرنگاران در انعکاس اخبار و گزارش‌های خود به حفظ حرمت اشخاص، وجود مستندات در هنگام انتشار مطالب، نوشتن نظرها و انعکاس تحلیل‌های کارشناسی با رعایت انصاف، مطالبه گری و شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
۷- نمایندگان مردم، گزارش عملکرد خود را به طور منظم و مستمر به سمع و نظر مردم برسانند و اگربنا به هر دلیل از این کار غفلت کردند، احزاب و تشکل‌های دانشجویی، اساتید دانشگاه‌ها با کمک رسانه‌ها این کار را انجام دهند.
۸- انعکاس عملکرد نمایندگان زمانی با ارزش است که اثرات این عملکرد در شغل، سفره مردم، رفاه عمومی جامعه و ارتقاء فرهنگ و ارزش‌های جامعه اثرات عینی و ملموس داشته باشد و رسانه‌ها و نشریات لازم است این موارد را مد نظر قرار دهند.
۹- اساتید، دانشجویان، فعالان سیاسی و اجتماعی و عموم مردم شریف کشورمان باید جهت تحقق وعده‌ها با ارائه پیشنهادات اجرایی و علمی و عملی، نمایندگان را یاری نمایند.
۱۰-نمایندگان محترم با تکیه بر ارکان دین مبین اسلام و عدالت علوی، بهره گیری شرافتمندانه و عادلانه از نیروهای خلاق، توانا و مستعد جریان انقلاب را همواره مدنظر و وجهه اهتمام خویش قرار داده و فرهنگ شایسته سالاری را تقویت و ترویج نمابند.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای نمایندگان محترم استان دریازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار