در اولین جلسه ساماندهی نیروی انسانی سال ۹۹ مطرح شد:
دلشاد گفت : ضمانت اجرایی بهبود کیفیت کار مدیران توجه ویژه به موضوع تشویق مدیران با عملکرد خوب و تذکر جدی به مدیران ضعیف خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 26 May 2020

ظهر امروز اولین نشست کمیته ساماندهی نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد با  حضور اعضا و به ریاست مدیر این دستگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ، مدیر آموزش و پرورش از تلاش های علی حسن زاده مدیر سابق آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد افزود : سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش است که در حوزه آموزش ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. 
دلشاد یکی از دغدغه های همیشگی در سازماندهی را مربوط به معلمین در آستانه بازنشستگی دانست و گفت : قانون نانوشته ای در کل استان در این زمینه وجود دارد که برای برخورداری از حق مدیریت معلمین در آستانه بازنشستگی ، اولویت هایی داده می شود اما برای من ضمن لزوم توجه به مشکلات فرهنگیان ، ملاک مهم و دارای اولویت ، مسئولیت پذیری و ارتقاء سطح آموزشی مدارس است که اهمیت بیشتری دارد.
وی ادامه داد : یکی از نکات کلیدی در خصوص ارتقاء عملکرد آموزش و پرورش مربوط به میزان مسئولیت پذیری مدیران مدارس است که بدون تعارف باید بگویم موشکافانه بر عملکرد آنان نظارت خواهد شد. 
دلشاد گفت : ضمانت اجرایی بهبود کیفیت کار مدیران توجه ویژه به موضوع تشویق مدیران با عملکرد خوب و تذکر جدی به مدیران ضعیف خواهد بود.
وی با اشاره به این نکته که عملکرد آموزش و پرورش همواره زیر ذره بین نظارت از بیرون است ، گفت : نمی توان به جایگاه عملکردی آموزش و پرورش نزد افکار عمومی و دستگاه های نظارتی بی توجه بود. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چگونگی سازماندهی برای سال جدید گفت : اینکه سازماندهی به صورت عمومی باشد یا در حد جا به جایی های موردی ، مستلزم مشورت های بیشتر ، بررسی شرایط و اخذ مجوزهای لازم است لذا این موضوع با بررسی های بیشتر در جلسات بعدی مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد : برگزاری سازماندهی عمومی به معنای کنار گذاشتن مدیران با عملکرد مثبت و مسئولیت پذیر نخواهد بود .
دلشاد به مهاجر پذیر بودن شهرستان هم اشاره کرد و گفت : بحث مهاجر پذیری و ورود نیروهای انتقالی همواره یکی از دغدغه های سالانه ما بوده است اما با در نظر گرفتن شرایط خاص این شهرستان ، ورود افرادی خارج از شهرستان به این آموزش و پرورش با اولویت کار در پست های آموزشی است و ملاحظه کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست .
دلشاد ادامه داد : معتقد هستم اگر در موضوع سازماندهی به شاخص امتیازبندی توجه شود بی شک در ادامه کار کمترین نیاز به تغییر در پست های انتخابی را خواهیم داشت.
وی در ادامه به مشکل کمبود نیرو در آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت : حوزه معاونت آموزش ابتدایی از هم اکنون نیازسنجی خود را انجام و اعلام کند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
دلشاد گفت : در فعالیت آموزشی ، خصوصا به شاخص جمعیت کلاسی باید توجه شود که کیفیت فدای کمیت نشود .
 وی در بخش دیگری از بررسی موضوعات مهم در بحث سازماندهی به موضوع صدور ابلاغ اشاره کرد و گفت : لازم است ابلاغ دستی صادره در روز سازماندهی کاملا هماهنگ و مطابق ابلاغ سیستمی باشد.
دلشاد در پایان خاطر نشان کرد : باید بپذیریم که در خصوص بهبود کیفیت آموزشی مدارس نیازمند برداشتن گام های جدید و موثری هستیم.
لازم به توضیح است در این نشست ، معاونین و کارشناسان عضو کمیته ساماندهی نکته نظرات ، مشکلات و راهکارهای خود برای رفع مشکلات را مطرح کردند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
کاش پروتکل بهداشتی رو رعایت می کردین.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار