مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی همکاری آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات جهت توسعه رشته‌های مهارتی در بخش کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 27 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره)  توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در دوره متوسطه را یک تکلیف برشمرد و گفت: توجه به یادگیری یک مهارت یا تخصص ویژه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان مبنای سند تحول آموزش و پرورش است که با جدیت دنبال می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاسیس هنرستان کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان بویراحمد در بخش کشاورزی آموزش و پرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته‌های مهارتی در بخش کشاورزی است.
دلشاد، مدیر هنرستان را فردی موفق ،خلاق و کارآمد دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات هر چه سریعتر مشکل فضای آموزشی این هنرستان که مزین به نام یکی از علما و مفاخر استان و کشور است حل شود.
وی با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توسعه آموزش‌های مهارتی فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کار و دانش یک ضرورت است خاطرنشان کرد:  نام‌گذاری هنرستان کشاورزی به نام آیت‌الله ملک‌حسینی احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای کیفی‌سازی آموزش و حل مشکلات این هنرستان به ما می‌دهد و آماده همکاری همه جانبه با مرکز تحقیقات در راستای تقویت و توسعه هنرستان کشاورزی هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تبریک انتصاب مدیر جدید آموزش و پرورش گفت: یکی از رسالت‌های مرکز تحقیقات بحث آموزش برای بهره‌برداران و کشاورزان و توجه به آموزش عمومی در سطح مدارس است که خوشبختانه راه‌اندازی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در همین راستا صورت گرفته است.
در ادامه کاووس کشاورز گفت:  هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی 97-96 در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات به شکل شبانه‌روزی آغاز به کار کرد که هم اکنون 120 دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل می‌باشد.
وی با تقدیر و تشکر از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی این هنرستان در راستای تحقق اهداف هنرستان کشاورزی و موفقیت‌های آن در سطح ملی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تعامل و همدلی با آموزش و پرورش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان را گسترش داده ، مشکلات این هنرستان را به مرور حل کنیم و در راستای تربیت کشاورززادگان گام‌های موثرتری برداریم.
معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه نیز از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات تشکر کرد و گفت: اجرای طرح سنجش و مهارت ویژه بزرگسالان از اقدامات خوب تعاملی میان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات است که در همه استان‌های کشور در حال اجراست ولی متاسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد روند کندی دارد.
فرامرز روزبهی افزود: در طرح سنجش و مهارت افرادی که سال‌ها در بخش‌های مرتبط با کشاورزی کار کرده‌اند اما مدرک ندارند با آموزش‌های تخصصی و برگزاری آزمون به آنها مدرک اعطا می‌شود که جهت اجرای آن نیازمند مجوز و همکاری آموزش و پرورش هستیم.
در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی سال آینده دانش آموز نمی‌پذیرد
مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نیز در این دیدار گفت: هنرستان کشاورزی در راستای تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی طی تفاهم نامه‌ای میان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی راه‌اندازی شد.
سید ولی موسوی‌اصل ، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این هنرستان را مشترک بودن فضای آموزشی دانست و گفت: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جلسات مختلفی در آموزش وپرورش و استانداری تشکیل شده ولی متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است.
وی گفت:  معاون سیاسی امنیتی استاندار از این هنرستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این هنرستان قرار گرفت که امید می‌رود با تلاش‌های ایشان و همکاری سازمان جهاد کشاورزی فضای آموزشی این هنرستان مستقل شود.
موسوی از ارسال نامه‌ای با امضای مدیرکل آموزش و پرورش به معاون سیاسی استاندار جهت پیگیری مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی خبر داد و گفت: در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی این هنرستان در پایه دهم سال تحصیلی آینده پذیرش دانش‌آموز نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار