کد خبر: ۸۵۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 28 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی چند روز گذشته و با انتشار ویدیویی که حکایت از مرگ یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بر اثر خشونت پلیس ، دارد موجی از اعتراضات این شهر را فرا گرفته است.
بنابر این گزارش برخی تصاویر و اخبار منتشره در فضای مجازی تاکید دارد شهر مینیاپولیس در آمریکا به صورت کامل از کنترل نیروهای امنیتی این کشور خارج شده است.
پس از جنایتی که دو روز پیش پلیس این شهر علیه یک سیاه پوست انجام داد و او را به شکل بسیار فجیعی به قتل رساند، مردم شهر در اعتراض به این جنایت به خیابان ها ریخته و عملاً همه چیز را به آتش کشیدند.
 
بخش های فارسی زبان خبر وابسته به دولت آمریکا هم در این خصوص بدون اشاره به شرایط امنیتی این شهر گزارش داده اند : معترضان به اقدام پلیس در مینیاپولیس در محل بازداشت منجر به مرگ مرد سیاهپوست به یاد او گل گذاشتند.
در این گزارش آمده است : چهار افسر پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در آمریکا یک روز پس از آن که ویدئوی منتشر شده از آنها نشان داد اقدام یکی از این افسران موجب مرگ یک سیاهپوست غیرمسلح شد، از کار اخراج شدند.
روز دوشنبه ویدئویی که توسط رهگذران ضبط شده و در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، نشان داد که یکی از این افسران پلیس زانوی خود را روی گردن یک مرد سیاهپوست غیرمسلح گذاشته بود. این مرد که بعدا نام او جورج فلوید اعلام شد، همان روز در بیمارستان جان باخت.
شهردار مینیاپولیس عصر سه شنبه ۶ خرداد به وقت محلی با اشاره به این حادثه در کنفرانس خبری خود گفت که فارغ از آن که نتیجه تحقیقات چه باشد، مرگ این مرد در بازداشت پلیس «غیرموجه» بود.
او ساعاتی بعد در توئیتر خود اعلام کرد که چهار افسر پلیس که درگیر مسئله بازداشت جورج فلوید بودند، از کار اخراج شده اند. او اضافه کرد: «این یک تصمیم درست بوده است.»
روز سه شنبه اداره پلیس مینیاپولیس هم اعلام کرد که اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، در حال بررسی موضوع مرگ این مرد سیاهپوست در جریان بازداشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار