شمع خودرو وظیفه ایجاد جرقه به منظور احتراق درموتور را دارد که این شمع‌ها به دو نوع سرد و گرم تقسیم می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 28 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نیروی لازم برای حرکت خودرو در پیشرانه از طریق ایجاد احتراق میان سوخت و اکسیژن ایجاد می‌شود. شمع خودرو وظیفه ایجاد جرقه به منظور ایجاد احتراق درون خودرو را دارد که خود این قطعه به دو نوع گرم و سرد تقسیم می‌شود:
شمع گرم
این نوع شمع‌ها برای موتور‌هایی که سرد کار می‌کنند بیشتر استفاده می‌شود؛ یعنی موتور‌هایی که با دور پایین‌تری کار می‌کنند و گرمای زیادی تولید نمی‌کنند. این شمع‌ها گرمای حاصل از احتراق را مدت زیادی در خود نگهداری می‌کنند و نکته اینجا است که به همین وسیله باعث می‌شوند تا رسوبات کربن و روغن حاصل از احتراق که بر روی آن‌ها است، بسوزد و از بین برود. این رسوبات می‌تواند در بلند مدت موجب آسیب رسیدن به شمع خودرو بشود.
پایه این شمع‌ها معمولا بلند است.
شمع سرد
این شمع‌های پایه کوتاه، بلافاصله پس از هر احتراق گرمای خودرو را از دست می‌دهند. خاصیت این شمع‌ها این است که از احتراق زودرس در خودرو جلوگیری می‌کند و باعث افزایش راندمان خودرو می‌شود. اگر شمع در دمای بالا باقی بماند، در اثر مجاورت با گرمای موجود در پیستون، زودتر از حد مجاز جرقه و احتراق ایجاد می‌کند که این موجب پایین آمدن کیفیت احتراق می‌شود.
این امر موجب می‌شود تا موتور خودرو در بلند مدت دچار لرزش بشود. این نوع شمع در موتور‌هایی به کار می‌رود که در دمای بالا کار می‌کند. / خودروکار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار