در جمع فرهنگیان مطرح شد:
دلشاد : سوء استفاده از منصب از بدترین اقداماتی است که یک مدیر می تواند انجام دهد و هر کس چنین کاری انجام دهد از رذیل ترین افراد دانست .
کد خبر: ۸۵۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 30 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در اولین صبحگاه این اداره آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا گفت : از زحمات آقای حسن زاده مدیر سابق آموزش و پرورش تقدیر و تشکر می کنم و از تجربیات ایشان برای موفقیت در ادامه کار استفاده خواهم کرد.
کورش دلشاد در ادامه به شاخصه های مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت : صبر و استقامت یکی از ملزومات مدیریت است که موفقیت مدیر بستگی مستقیم به میزان برخورداری وی از این شاخص دارد.
دلشاد افزود : مدیر به طریق اولی باید نقش سنگ‌ زیربنای آسیاب را ایفا کند تا در حوزه کاری عملکرد موفقی داشته باشد.
وی جدیت در انجام امور را یکی دیگر از شاخص های مدیریت عنوان کرد و گفت : همه تلاش من انجام امور آموزش و پرورش با جدیت و مبتنی بر قانون است.
دلشاد ادامه داد : سعه صدر یکی دیگر از شاخصه هایی است که تلاش خواهم کرد در ادامه کار بر آن تاکید داشته باشم چرا که این یکی از ابزار اصلی برای بهتر عملکردن یک کارگزار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود : نظم و انضباط یکی دیگر از شاخص های مدیریت است که نبود اصرار کارگزار بر این شاخصه باعث ضعف در انجام امور خواهد شد.
دلشاد گفت : یکی دیگر از شاخصه ها برای یک مدیر یا هر مسئول و کارشناسی ، برنامه ریزی دقیق قبل از عمل است .
وی افزود : نمی توان بدون از برنامه ریزی دست به اقدام زد و انتظار رسیدن به اهداف سازمانی را هم داشته باشیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تواضع و افتادگی را از دیگر ملزومات مدیریت و موفقیت در کار دانست و گفت : از همه همکاران در آموزش و پرورش انتظار دارم در مواجهه با ارباب رجوع تواضع به خرج دهند البته شکی نیست که تواضع و احترام باید متقابل باشد.
دلشاد صرفه جویی در استفاده از اموال را از دیگر شاخصه ها برای یک کارگزار دانست و افزود : اهل شعار نیستم اما باید بر این نکته آگاه باشیم که اموال دستگاه های دولتی اموال مربوط به مردم محسوب می شوند و در استفاده از ان ها باید نهایت دقت صورت گیرد.
وی ادامه داد : سوء استفاده از منصب از بدترین اقداماتی است که یک مدیر می تواند انجام دهد و هر کس چنین کاری انجام دهد از رذیل ترین افراد دانست .
دلشاد گفت : منصب یک امانت الهی است و نباید از آن سوء استفاده و خیانت در امانت کرد.
وی افزود : توجه به کارکنان از وظایف یک مدیر است . اشراف بر مشکلات و تلاش برای رفع این مشکلات از جمله اقداماتی است که باعث ایجاد انگیزه در کارکنان می شود.
دلشاد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های مهم حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت : مهمترین برنامه سالانه ما در بر دو محور پروژه مهر و سازماندهی نیروی انسانی استوار است که اهم اقدامات ما درقالب این دوبرنامه مهم اجرا خواهد شد .
وی هدف و شاکله اصلی کمیته ساماندهی را افزایش بهره وری نیروی انسانی عنوان کرد و افزود : توسعه عدالت اموزشی یکی دیگر از اهداف مهم در ساماندهی نیروی انسانی است .
دلشاد ادامه داد : هنر ما در آموزش و پرورش توزیع عادلانه مدیران موفق و شاخص در همه مناطق شهرستان است و محدود کردن برترین مدیران در مدارس خاص عین ظلم و بی عدالتی است.
وی با اشاره به ارجحیت رویکرد آموزشی و تربیتی در ساماندهی ، افزود : ماموریت و تغییر وضعیت نیروها در صورتیکه به آموزش لطمه وارد شود ممنوع خواهد بود.
دلشاد گفت : برخی مشکلات احتمالی موجود در زمینه تغییر وضعیت پرسنل را به صورت شفاف در کمیته ساماندهی بررسی و تعیین تکلیف خواهیم کرد.
مدیر آموزش و پرورش افزود : اولویت کار برای موفقیت کمیته ساماندهی ، شفافیت آماری است که در این زمینه باید خصوصا در بحث آمار ثبت نامی دانش آموزان جدید الورود (پایه اول) دقت و سرعت لازم صورت گیرد.
دلشاد به اهمیت کمیته پروژه مهر اشاره کرد و گفت : پنج کارگروه این کمیته تشکیل و متناسب با سیاست های تحول بنیادین برنامه ریزی صورت گرفته است.
وی در ادامه به موضوع هدایت تحصیلی اشاره کرد و گفت : توزیع متوازن رشته های آموزشی از ضروریات اقدامات آموزشی است که در این زمینه دقت ویژه همکاران را می طلبد.
توجه به موضوع ثبت کودکان بازماندن از تحصیل ، رعایت سلسله مراتب و استفاده از سیستم اتوماسیون در مکاتبات ، توجه به قانون و مقررات در ورود و خروج از اداره ، توجه ویژه به بر جای نماندن کار ارباب رجوع در زمان مرخصی پرسنل ، حفظ شان و جایگاه معلم و توجه به موارد حقوقی در بحث ضمانت های بانکی از جمله مواردی بود که مورد اشاره مدیر جدید آموزش و پرورش قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار