امروز یکی از روزهای خاص برای نمایندگان مجلس یازدهم بود و باید به نوعی از آن با عنوان "روز نبرد اعتبار نامه ها" یاد کرد چراکه در پی نامه 3 نماینده برای بررسی اعتبار نامه تاجگردون ، وی هم تهدید کرده است که خواهان بررسی اعتبارنامه برخی نمایندگان خواهد شد!
کد خبر: ۸۵۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 30 May 2020

امروز یکی از روزهای خاص برای نمایندگان مجلس یازدهم بود و باید به نوعی از آن با عنوان "روز نبرد اعتبار نامه ها" یاد کرد چراکه در پی نامه 3 نماینده برای بررسی اعتبار نامه تاجگردون ، وی هم تهدید کرده است که خواهان بررسی اعتبارنامه برخی نمایندگان خواهد شد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز بحث داغ مجلسیان که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است مربوط به تهید نمایندگان نسبت به هم در مورد بررسی اعتبار نامه ها بوده است!
منتخبین تازه ورود به مجلس شورای اسلامی به حکم قرعه به طور مساوى به ۱۵ شعبه تقسیم مى‏‌شوند و افراد باقیمانده به‏ ترتیب از شعبه اول به بعد، یک به یک به شعب افزوده مى‏‌شوند. همچنین هر شعبه داراى یک رئیس، دو نایب رئیس، یک سخنگو و دو دبیر خواهد بود که جداگانه با رأى مخفى با ورقه و با اکثریت نسبى بیش از یک سوم کل اعضای شعبه، انتخاب مى‏‌شوند و در صورت تساوى به حکم قرعه عمل خواهد شد.

دستورکار این شعب بررسی و تایید اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس برای حضور در دوره نمایندگی و عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.
 

اعتراض ۳ منتخب مجلس یازدهم به اعتبارنامه «تاجگردون»

در بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس یازدهم، سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اعتبارنامه یکی از نمایندگان ایراد گرفته و خواهان رد صلاحیت وی از نمایندگی مجلس شده‌اند.


علیرضا زاکانی، علی اکبر کریمی و روح الله نجابت نمایندگان مجلس یازدهم با ارسال نامه‌ای به سید ناصر موسوی لارگانی رئیس شعبه ۱۲ به دلیل رانت خواری نسبت به اعتبارنامه «غلامرضا تاج گردون» معترض شدند.

در نامه‌ای که خطاب به رئیس شعبه ۱۲مجلس شورای اسلامی آمده است غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت به دلیل رانت خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی اقدام کرده است.
احتمال رد اعتبار نامه تاجگردون در مجلس/ حواشی تاجگردون همچنان ادامه دارد
نامه اعتراض ۳ منتخب مجلس یازدهم به اعتبارنامه «تاجگردون»

کریمی یکی از افراد امضا کننده این نامه درباره دلایل این اعتراض می‌گوید: «این اعتراض ما در راستای عمل به وصیت‌نامه امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است؛ ایشان در وصیت‌نامه خود تصریح کردند که اگر افرادی به مجلس راه پیدا کردند که صلاحیت‌های لازم را نداشتند، نمایندگان باید از تصویب اعتبارنامه وی جلوگیری کنند و با استفاده از ابزار‌های قانونی اعتبارنامه آن شخص را رد کنند.

وی گفت: احتمال افزایش امضا‌ها و درخواست‌های تعداد بیشتری از منتخبین برای اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران وجود دارد.

نماینده اراک با بیان اینکه اگر یک نفر هم به اعتبارنامه یک منتخب اعتراض کند، فرآیند قانونی آن طی خواهد شد، گفت: نیازی به افزایش تعداد امضا‌ها و درخواست اعتراض به یک اعتبارنامه نیست ولی در مجموع تعداد زیادی از منتخبان هستند که برای اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون اعلام آمادگی کرده‌اند.

روح الله نجابت یکی دیگر از افراد امضا کننده نامه اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرازی از وصیت‌نامه امام خمینی: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصر‌های آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.»
احتمال رد اعتبار نامه تاجگردون در مجلس/ حواشی تاجگردون همچنان ادامه دارد
 
تاجگردون تهدید کرد
در این میان تاجگردون در مقابل تهدید کرده است که اگر دست روی اعتبار نامه وی بگذارند به اعتبارنامه تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم اعتراض خواهد کرد.

این در حالی است که قبل از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف و فساد از «غلامرضا تاجگردون» در فضای مجازی دست به دست شده بود که حواشی زیادی پیش از احراز صلاحیت کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد که حساسیت‌ها را نسبت به احراز صلاحیت تاجگردون بالا برد.

در نهایت و برای بار دوم تاجگردون توانست تایید صلاحیت خود را بعد از احراز نشدن صلاحیت اش توسط شورای نگهبان کسب کند و وارد رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم شود. این موضوع به اینجا ختم نشد. وی حتی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود نیز حواشی زیادی را ایجاد کرد.

غلامرضا تاجگردون در دوره‌های نهم و دهم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته و توانسته است در دوره دهم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شود.
تکمیلی / ۶ نماینده دیگر خواستار بررسی اعتبارنامه تاجگردون شدند!
علی‌‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اعتراض جمعی از منتخبان مجلس نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اظهار داشت: 6 منتخب  دیگر نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند. 
وی افزود: به غیر از روح‌الله نجابت، بنده و علیرضا زاکانی که نسبت به اعتبارنامه آقای تاجگردون اعتراض کرده بودیم، سیدنظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری از جمله منتخبان جدیدی هستند که نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند.
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: اعتراض این منتخبان نسبت به احتمال جعلی بودن مدرک دکتری، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و همچنین کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت و سودجویی از طریق سواستفاده از جایگاه نمایندگی بوده است.
کریمی در خاتمه عنوان کرد که این 6 منتخب نامه خود را خطاب به حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی رئیس شعبه 12 مجلس ارسال کردند.
نبرد اعتبارنامه ها در مجلس ! / تاجگردون هم تهدید کرد!
 
حال باید دید نبرد اعتبارنامه ها به کجا خواهد رسید و آیا یکبار دیگر مانند معدود دفاعاتی که در ادوار گشته رخ داده است ، اعتبارنامه ای از نمایندگان یازدهم با عدم تایید دیگر همقطاران مواجه خواهد شد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار