دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه؛
قاضی سعادتیان از انتشار دروغ فیلم و عکس هایی در قالب کلیپ که به آتش سوزی کوه خائیز نسبت می دهند واکنش نشان داد و تصریح کرد: کلیپ هایی که در فضای مجازی مبنی بر آتش گرفتن پرندگان و جانوران و حیات وحش پخش شده، کذب محض بوده و اصلاً مربوط به کوه خائیز و این منطقه نمی باشد.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 31 May 2020

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه آتش سوزی کوه خائیز در شامگاه مورخ ۰۸/۰۳/۱۳۹۹ از طرف بهبهان دچار آتش سوزی شد،اظهار کرد:کوه خائیز مرز بین شهرستان کهگیلویه و شهرستان بهبهان می باشد که با سهل انگاری عوامل مربوطه، متأسفانه دامنه آتش گسترش یافت و به حوزه شهرستان کهگیلویه سرایت کرد.

 سعادتیان در گفتگو با میزان گفت؛ از همان ابتدای امر جلسه فوق العاده شورای تأمین شهرستان کهگیلویه در آن منطقه کوه خائیز برگزار گردید.

وی از حضور مردم و مسئولان اداری در عملیات اطفائ حریق تشکر کرد و گفت: تمامی مدیران و ادارات و نهادها مکلف به همکاری جهت مهار آتش شدند که همه مدیران دولتی و مردم عادی همکاری بسیار خوبی با همدیگر داشتند و هیچ دستگاهی در این امر سهل انگاری ننموده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری های زیادی به عمل آمد،افزود:با اعزام چندین فروند بالگرد آب پاش، آتش در تاریخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۹ مهار گردید.

سعادتیان تلاش مسئولین ادارات، نهادها و بسیج سپاه پاسداران و مردم خصوصاً فرماندار کهگیلویه را ستود و اظهار داشت: تلاش های  شبانه روزی و مضاعف داشته اند موجب شد آتش سوزی بزرگ کوه خائیز تسلیم خواسته و اراده ی آنان شود و از همه تقدیر و تشکر می نمایم.

قاضی سعادتیان از انتشار دروغ فیلم و عکس هایی در قالب کلیپ که به آتش سوزی کوه خائیز نسبت می دهند واکنش نشان داد و تصریح کرد: کلیپ هایی که در فضای مجازی مبنی بر آتش گرفتن پرندگان و جانوران و حیات وحش پخش شده، کذب محض بوده و اصلاً مربوط به کوه خائیز و این منطقه نمی باشد.

وی در خصوص درجه آتش سوزی گفت: حسب گزارش محیط بانان و مسئولین مربوطه، آتش سوزی خوشبختانه به صورت سطحی بوده و فقط علف های هرز و بوته های کوچک از درختان که بسیار ریز بوده اند طعمه حریق شدند و به درختان بلوط و سایر درختان آسیب جدی وارد نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه درمورد آتش سوزی دوباره کوه خائیز گفت: شب گذشته (۱۰/۰۳/۱۳۹۹) مجدداً از طرف بهبهان قسمت دیگری از کوه آتش گرفته (بدون سرایت به حوزه شهرستان کهگیلویه) که مسئولین و مردم شهرستان کهگیلویه و چندین فروند بالگرد آب پاش در حال مهار آن می باشند. 

سعادتیان در پایان درخصوص میزان خسارات وارده به منابع طبیعی و محیط زیست منطقه ی حفاظت شده ی خائیز اظهار کرد: میزان خسارات وارده به محیط زیست و منابع طبیعی و حدود آتش سوزی ادارات مربوطه تهیه می نمایند که به محض دریافت ،اطلاع رسانی خواهد شد.

کوه خائیز حد فاصل استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان مرز بین این استان با خوزستان که ضلع جنوبی آن به سمت شهرستان بهبهان و شمال آن در شهرستان کهگیلویه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار