مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در مهار آتش سوزی گفت: 13 نفر در مهار آتش سوزی اخیر در ارتفاعات کوه خائیزو دیل گچساران مصدوم شدند.
کد خبر: ۸۵۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 01 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، پیش از ظهر امروز  در نشست ستاد بحران با حضور معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل های کشور،  استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار و مدیران کل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد
 در این نشست  حسین کمتیان با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه کوه گوهر گچساران، دیل و خائیز دهدشت گفت: با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرای، نیروی بسیجی، بومی ، هوانیروز ارتش، سپاه هلال احمر  این آتشسوزی مهار شد.
 وی با تقدیر و تشکر از زحمات معاونت استانداری  در مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه خائیز گفت:  این آتشسوزی پس از پنج روز تلاش  طاقت‌فرسا مهار شد.
 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به آتش سوزی منطقه دیل گچساران گفت: در منطقه دیل آتشسوزی مهار و کنترل شده است و منطقه در حال پایش است.
 حکمیتیان ادامه داد: در حال حاضر 3 نفر از نیروهای  منابع طبیعی که برای مهار آتش در کوه دیل اعزام شده بودند به دلیل صعب العبور بودن امکان پایین آمدن از کوه را ندارد و هم اکنون در منطقه حضور دارند.

 وی عنوان کرد :در مناطق  با دلیل صعب العبور و شیب بالا و ارتفاع بالا و وزش باد موجب شده که کنترل حریق با مشکل مواجه شود.
 این مسوول با بیان اینکه در مهار این آتش سوزی ها چندین مصدوم به جا گذاشته شد، عنوان کرد:  هشت نفر در عنملیات مهار آتش در منطقه خنگ بنار و دیل گچساران و پنج نفر  در کوه خاییز مصدوم شدند.
 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  به کمبود تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی در مهار آتش سوزی اشاره کرد و گفت: انتظار ما این بود که این آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف  زودتر کنترل شود اما به دلیل وزش باد شدید در ارتفاعات، گرمای شدید و علوفه مهار این آتش سوزی با مشکل مواجه شد.
حکمتیان  با بیان اینکه 90درصد استان کهگیلویه و بویراحمد جنگل و مرتع است ومی‌طلبد توجه بیشتری به این استان شود، خاطرنشان کرد: این استان نیاز به بالگرد اطفا حریق دارد  و انتظار داریم از سوی سازمان جنگلداری یک بالگرد به این استان اختصاص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار