کد خبر: ۸۵۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 02 June 2020
 مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: بعد از چهار روز تلاش شبانه روزی در اطفای حریق منطقه حفاظت شده خاییز با توجه به وزش باد ،شعله های کوچک اتش دوباره بر فراز این منطقه حفاظت شده نمایان شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسداله هاشمی اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع حفاظت شده خائیز پس از چهار روز تلاش طاقت فرسا مهار شده بود.
وی بیان کرد:: برای مهار آتش کوه خائیز همچنین  ۱۵ گروه پنج نفره از سراسر استان،هشت تیم مردمی آموزش دیده فعالیت کردند.
هاشمی تصریح کرد: با توجه به وزش باد در نقطه ای از منطقه حفاظت شده خاییز  امشب آتش سوزی کوچکی آغاز شده که با همکاری نیروهای مردمی در حال مهار است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود این اتش سوزی بصورت کامل امشب مهار شود.
هاشمی تصریح کرد: در رابطه با اتش سوزی منطقه حفاظت شده ۲ مظنون آتش‌سوزی در شهرستان بهبهان شناسایی و دستگیر شده اند.
وی گفت:  در آتش سوزی پنج روزه کوه خاییز ۶ فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ، نیروی هوا فضای  سپاه پاسداران، هلال احمر و  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در زمینه جابه جایی امدادگران به محل اتش سوزی در ارتفاعات سخت گذر خائیز فعالیت کردند.
هاشمی با بیان اینکه بیش از  ۱۸ هزار گونه جانوری در کوه خائیز وجود دارد  گفت: بیش از یکهزارو ۶۰۰ راس کل و بز وحشی در منطقه حفاظت شده کوه خائیر کهگیلویه وجود دارد که بر اثر اتش سوزی هیچ کدام از آنها تلف نشده است.
وی اضافه کرد: طبق بررسی کارشناسان، ۱۰۰ هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده خائیز بر اثر آتش سوزی چهار روز گذشته خسارت دیده  که از این میزان ۴۰ هکتار دچار آسیب جدی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار