آخرین خبرها از کمیسیون های مجلس حکایت از تعیین گزینه های ریاست بر این کمیسیون دارد و آنگونه که مشخص است فعلا تنها گزینه استان کهگیلویه و بویراحمد که امیدی به موفقیت برای ریاست وی وجود دارد ، سید محمد موحد است .
کد خبر: ۸۵۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 02 June 2020
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از کمیسیون ها / تاجگردون سوخت ! رقابت موحد با مسن ترین نماینده ، روشنفکر بلاتکلیف!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آخرین خبرها از کمیسیون های مجلس حکایت از تعیین گزینه های ریاست بر این کمیسیون دارد و آنگونه که مشخص است فعلا تنها گزینه استان کهگیلویه و بویراحمد که امیدی به موفقیت برای ریاست وی وجود دارد ، سید محمد موحد است .
تاجگردون سوخت!
حمیدرضا حاجی بابایی و محمد مهدی مفتح ، دو گزینه نهایی هستند که به احتمال زیاد باید برای ریاست بر کمیسیون بودجه مجلس رقابت کنند .
ریاست این کمیسیون در مجلس دهم بر عهده غلامرضا تاجگردون بوده، اما علی رغم رأی آوردن وی، خیلی بعید به نظر می رسد، کار او در جایگاه ریاست این کمیسیون در مجلس آینده ادامه پیدا کند. ضمن اینکه وی هم اکنون به شدت درگیر موضوع رد اعتبارنامه خود است و احتمالا در صورت تایید اعتبارنامه وی باز هم امیدی به برگشتن وی به جایگاه سابق در کمیسیون بودجه نباشد.
رقابت موحد با مسن ترین نماینده
کمیسیون اصل نود یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل نودم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد. در اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده‌ است: «هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.» ریاست این کمیسیون در مجلس دهم بر عهده داود محمدی نماینده تهران بود که او در ملجس یازدهم حضور ندارد.
 
بیشتر بخوانید
 
روسای کمیسیون های مجلس یازدهم چه کسانی می شوند!
 
اما در خصوص ریاست بر این کمیسیون انگونه که گفته می شود ، رقابت اصلی میان دو تن از مسن ترین نمایندگان مجلس است . بر اساس شنیده ها سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و سید محمد موحد یکی دیگر از نمایندگان با سن و سال بالای مجلس و از باتجربه ترین نمایندگان حال حاضر ، گزینه های اصلی رقابت بر کمیسیون اصل نود هستند.
روشنفکر بلاتکلیف!
اما نماینده سوم استان مهدی روشنفکر است که با توجه به تجربه بسیار پایین وی در چنین سطحی احتمالا نمی توان چندان انتظاری بیشتر از عضو کمیسیون بودن از وی داشت ! البته این به معنای ناتوانی وی نیست بلکه به این معنی است که روشنفکر انقدر در مجلس و در سطح ملی دارای تجربه و نفوذ نیست که انتظاری زیادی از وی داشت .
گفته می شود احتمالا وی عضو کمیسیون آموزش و یا شاید هم کمیسیون فرهنگی مجلس شود . به هر جهت فعلا نمی توان انتظاری بیشتر از یک عضو ساده کمیسیون از مهدی روشنفکر داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بسیاری بر این عقیده هستند دوران طلایی استان کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون های مجلس تکرار نشدنی است . در دور دهم مجلس جایگاه های عالی دو کمیسیون بسیار مهم مجلس در اختیار دو نماینده استان بود . تاجگردون ریاست کمیسیون بودجه و عدل هاشمی نایب رئیس کمیسیون انرژی که در حوزه اعتبارات این دو کمیسیون باعث آوردن اعتبارات خوبی به استان شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار