مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: امکان افزایش ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 02 June 2020

علیرضا قاری قرآن اظهارداشت: بیش از ۶۵ هزار نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن(اسفند و آذرماه سال گذشته) در استان متقاضی بودند که ثبت‌نام کردند اما اگر هنوز متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد بازهم امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: حدود ۲۵ هزار متقاضی در گام نخست و ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ درصد از این افراد واجد شرایط باشند و اکنون در حال بررسی زمین‌هایی برای ساخت منازل مسکونی برای این دسته از متقاضیان هستیم.

وی ادامه داد: متقاضیان ثبت نام شده در مرحله دوم و افرادی که به‌دلیل شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در مرحله دوم، تنها کُد ملی خود را به سامانه پیامکی طرح ارسال کرده‌اند، می‌توانند برای ثبت نام و بارگذاری مدارک خود از امروز تا اطلاع بعدی، با مراجعه به بخش "پیگیری درخواست" در سامانه طرح ملی مسکن اقدام به تکمیل اطلاعاتِ خود کنند.

قاری قرآن تصریح کرد: هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله برای متقاضیان وجود ندارد و فقط افرادی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارسال کد ملی خود اقدام کرده‌اند می‌توانند برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: احداث نزدیک به هشت هزار واحد برای شهرهای زیر و بالای یکصد هزار نفر و نزدیک به ۲۰ هزار واحد در شهرهای جدید در طرح اقدام ملی استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان افزود: برآورد فعلی هزینه ساخت این واحدها برای هر متر سه میلیون تومان است و متقاضیان برای این واحدها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارند که یکصد میلیون آن تسهیلات است و بقیه باید بعنوان آورده متقاضیان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی در این مرحله مختص دهک‌هایست که بتوانند دست‌کم نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان در طول یکسال آورده داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی باید در این طرح ثبت‌نام کنند که امکان تامین منابع مالی آن را در طول یکسال آینده داشته باشند.

قاری قرآن اظهار داشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب، متاهل بودن و سکونت بیش از پنج سال در محل مورد تقاضا، از مهمترین شرایط دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار