استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه اضطراری ستاد مقابل با کرونا
کلانتری : عده ای با قهرمان بازی در مقابل با کرونا ویروس نه تنها جان خود بلکه جان دیگر افراد را نیز به خطر انداخته اند و به عنوان مثال خروجی چنین حرکت نادرستی موجب ابتلا 9 نفر از اعضای یک خانواده در استان شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 02 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تسلیت سالروز رحلت ملکوتی بنیان ‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه بیماری کرونا مرموز، پیچیده و خطرناک تر شده است، ابراز کرد: باید به چگونه زندگی کردن با این ویروس عادت کنیم.
کلانتری مهم ترین اصل در پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا ویروس را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و تصریح کرد: عادی سازی وضعیت کرونا در استان خطرناک و جبران ناپذیر  است.
وی بیان کرد: عده ای با قهرمان بازی در مقابل با کرونا ویروس نه تنها جان خود بلکه جان دیگر افراد را نیز به خطر انداخته اند و به عنوان مثال خروجی چنین حرکت نادرستی موجب ابتلا 9 نفر از اعضای یک خانواده در استان شد.
استاندار با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است، عنوان کرد: اجتماع مردم در مراسم‌ عروسی و ترحیم یکی از مهم ترین عوامل گسترش کرونا در استان است.
وی ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران در آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم، خواستار در اولویت قرار دادن برنامه های حوزه سلامت از سوی صدا و سیمای مرکز استان شد.
کلانتری با تاکید بر اینکه از آغاز شیوع این ویروس تاکنون هیچ زمانی مانند اکنون نگران نبودم، اظهار داشت: انتظار می رود جامعه روحانیت، اهالی فرهنگ و قلم، اصحاب رسانه، هنرمندان و...در این راستا کمک کرده و از عادی سازی کرونا در استان جلوگیری کنند.
وی با اشاره به این جمله وزیر بهداشت که گفته بودند،« مواظب باشید، دقیقه‌90 از کرونا گل می‌ خوریم»، بیان کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد به طور قطع جبران خسارات حاصل از آن دشوارتر و به مراتب خطرناکتر خواهد بود.
کلانتری به ساده انگاری و عادی سازی برخورد مردم خوزستان در مقابل با کرونا اشاره کرد و گفت: جمعیت مبتلا به کرونا در خوزستان کمتر از یک هزار نفر بود ولی به علت سهل انگاری در فاصله زمانی دو هفته ای این آمار به 15 هزار نفر رسید.
مقام ارشد اجرایی استان افزود: در روزهای آتش سوزی مناطق جنگلی استان به هیچ عنوان افراد رعایت نمی کردند و این وضعیت نگران کننده است و نباید اجازه دهیم وضعیتی مشابه خوزستان در استان تکرار شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه نسبت به این موضوع هشدار می دهم، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت سفیدی قرار دارد اما مجاورت با خوزستان ممکن است موجب تغییر این معادله شود.
وی خواستار تشکیل تیم بازرسی متشکل از نماینده بانک ملی، استانداری و حوزه بهداشت و درمان شد و گفت: از روز شنبه در تمامی بانک های استان این نظارت ها انجام شده و گزارش این بازدیدها به حوزه استانداری ارائه شود.
کلانتری تاکید کرد: دستگاههای اجرایی و بانک هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده مورد تشویق قرار گیرند و در صورت بی توجهی به این دستور العمل ها ابتدا تذکر کتبی داده و اگر تکرار شد با آنها برخورد شود.
وی همچنین خواستار ارائه گزارش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مطب های خصوصی پزشکان و مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شد.
کلانتری بازرسی از نحوه رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی نهادهای حمایتی را نیز خواستار شد و گفت: مسئولیت اجرای این پروتکل ها بر عهده مسئول ارشد نهاد حمایتی است.
وی در خصوص بازگشایی تالارهای پذیرایی، گفت: در این زمینه تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم.
کلانتری با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت کار ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسئله معیشت مردم را نیز پیگیری می کنیم و در این زمینه تسهیلاتی نیز به برخی مشاغل پرداخت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعمیرات اماکن گردشگری، پارک ها و دستگاه های شهر بازی تا دو هفته دیگر ادامه دارد، بیان کرد: هبیچ گونه پذیرش مسافری در استان نداریم.
کلانتری تاکید کرد: برپایی چادر توسط مسافران در مراکز گردشگری، پارک ها و فضای سبز کهگیلویه و بویراحمد همچنان ممنوع است.
وی تصریح کرد: تیم های بازرسی بر وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط بازار، دستگاه های اجرایی و سطح شهرهای استان نظارت کنند و گزارش آن به استانداری ارائه شود.
کلانتری افزود: مسئولیت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در رابطه با کارکنان و مراجعین بر عهده بالاترین مقام دستگاه مربوطه است و در صورت بی توجهی به  تذکر کتبی و شفاهی با خاطیان برخورد خواهد شد.
فیلم / فردا نگویید مسئولان کجا هستند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار