دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد از برخی رسانه‌های استان انتقاد کرد و گفت: رسانه محل توهین به افراد و نشر اکاذیب نیست.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶ 03 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، سید علی ملک‌حسینی در نشست با مدیران پایگاه‌های خبری با اشاره به مشکلات استخدامی و بیمه‌ای خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران با وجود این مشکلات با علاقه به کار ادامه می‌دهند که اقدامات آنها با همه این مشکلات قابل تقدیر است اما اگر جایگاه رسانه‌ مخدوش و اعتماد مردم از بین برود رسانه دست برتر خود را از دست خواهد داد.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان و نحوه پوشش رسانه‌ای گفت: کمترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها و بیماران بستری کرونا مربوط به این استان است اما متاسفانه رسانه تیتر می‌‌زنند" که مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در خواب هستند، وضعیت قرمز در استان، کاروان پلاک‌های غیربومی در استان" همه می‌دانید دو سوم پلاک‌های ما مربوط به سایر استان‌ها است.
وی عنوان کرد: در موضوع بیماری کرونا ما می‌توانستیم شرایط بدتری به تعبیر مسوولان وزارت بهداشت داشته باشیم اما به دلیل همکاری مردم و صنوف و یاری خداوند شرایط خوبی داریم اما رسانه‌های ما در این زمینه به نقش حاکمیت اشاره‌ای نداشتند.
ملک‌حسینی با اشاره به جلسات متعدد در حوزه کرونا در سطح استان گفت:همه دستگاه‌ها و مسوولان استان پای کار بودند اما رسانه‌ای تیتر می‌زند" آقای استانداری شما را خواب برده " نسبت قومی و قبیله‌ای با استاندار ندارم، نیروی زیر دست و منصوب آقای کلانتری نیستم، جایگاهم در نزد وی هم در خطر نیست اما از یک ماه قبل انتخابات که دادستان مرکز استان شدم، استاندار برای مدیریت استان شب و روز ندارد دستش به خزانه وصل نیست که هر لحظه خواست پول بردارد.
وی ادامه داد: در انتخابات مجموعه استانداری شبانه‌روز کار کردند بخشدار وسط انتخابات عزل شد برخی‌ها گفتند این مانور است برخی از مسوولان عالی‌رتبه شب انتخابات اختیارتشان محدود شد، معاونین استاندار پای کار بودند. ۴۰ نفر قاضی دستگاه قضا روز انتخابات در محل اخذ رای بودند اما به حاشیه‌ها پرداخت شد که اصل انتخابات ، حضور مردم و اعتمادسازی زیر سوال رفت.
ملک‌حسینی عنوان کرد: در این انتخابات تلاش شد از دماغ کسی خون نیاید و همین‌طور هم شد و همه دیدند اولین انتخاباتی بود که بعد از اعلام نتیجه همه در خانه ماندند و نمایندگان بازنده و برنده به اعضای ستاد انتخابات و شورای تامین خسته نباشید گفتند.
این مسوول قضایی عنوان کرد: در موضوع بیماری کرونا هم همین بود تمام ظرفیت به کار گرفته شد کارخانه الکل‌سازی بعد از ۱۰سال وارد مدار فعالیت شد و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد همان روزهای اول با مشکل مواجه می‌شدیم. مردم زیر بار مشکلات له شدند اما  نسبت به کشور مشکلات کمتری داشتیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در آتش‌سوزی اخیر یکی از وظایف رسانه‌ها تحلیل است اما ایم کار انجام نشد که آتش‌سوزی کوه خائیز از کجا شروع شده چه کسانی چه کاری می‌توانستند انجام دهند اما انجام ندادند، آتش‌سوزی از بهبهان شروع شد و از مجموع ۱۸ هکتار خائیز  ۱۰ هزار هکتار در استان خوزستان و ۸ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد است اما مدیریت با استان ما بوده است.
وی ادامه داد: انتقادات به جایی است که باید با گرم شدن هوا پیش‌بینی آتش‌سوزی و اختصاص اعتبار می‌شد، اما مدیران منابع طبیعی و محیط زیست و استاندار و معاونین وی پای کار بودند و راسا مدیریت کردند.ظرف یک روز هماهنگی ۶ بالگرد در منطقه حاضر شد و ظرفیت بیشتر از این هم نبود اما همه رسانه‌ها خبر می‌‌زنند که امکانات و بالگرد نیست.
وی با بیان اینکه در فضای محدویت خائیز اگر برای بالگردها اتفاقی می‌افتاد تیتر اول همه رسانه‌ها می‌شد، گفت: در این حادثه هلال احمر، سپاه و نیروهای مردمی همه پای کار بودند. در آمریکا و استرالیا آتش‌سوزی چند ماه به طول انجامید آیا این کشورها هم امکانات نداشتند؟ البته این مسائل که در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها مطرح می‌شود نافی ضعف مدیریت‌ها نیست اما منصفانه است که زحمت‌ها دیده شود و تیترها تخریبی نشود که انگیزه را از مجموعه حاکمیت و آنهایی که با دست خالی کار می‌کنند بگیرد.
ملک‌حسینی با بیان اینکه سیاست دستگاه قضا برخورد با رسانه نیست، گفت: دستگاه قضا و در راس رئیس قوه قصاییه بیشترین تعامل را با رسانه دارد و به چشم یک ابزار کارآمد به رسانه نگاه می‌کند اما رسانه محل توهین و نشر اکاذیب و تسویه حساب سیاسی نیست یک مدیر شاید بخواهد دو مدیر زیر مجموعه را عوض کند رسانه تیتر می‌زند که آقای استاندار کجایی! این نگاه‌ها باعث می‌شود که رسانه‌هایی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهند و تحلیل زیبا دارند به حاشیه بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار