رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز، دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای جامع کشور به عنوان برترین دانشگاه شناخته شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 06 June 2020
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز، دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای جامع کشور به عنوان برترین دانشگاه شناخته شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی، دکتر احمد عریان افزود: در رتبه بندی سال 2020 دانشگاههای برتر آسیا که توسط موسسه علم سنجی تایمز انجام شده است تعداد 5 دانشگاه ایرانی در بین 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند.
وی ادامه داد: تعداد 489 دانشگاه کشورهای آسیایی در این رنکینگ حضور داشتند که 40 دانشگاه ایران موفق به کسب رتبه در این رنکینگ شدند.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان داشت: در این رتبه بندی سه نوع دانشگاه صنعتی، جامع و علوم پزشکی حضور داشتند که بهترین رتبه در بین دانشگاههای صنعتی ایران مربوط به دانشگاه صنعتی بابل و در بین دانشگاههای جامع رتبه اول به دانشگاه یاسوج تعلق گرفت.
دکتر عریان افزود: در این رتبه بندی نوشیروانی بابل، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و دانشگاه یاسوج مقام های اول تا پنجم برترین دانشگاههای ایرانی را کسب کردند که هر چهار دانشگاهی که بالاتر از دانشگاه یاسوج قرار گرفتند در گروه دانشگاههای صنعتی کشور هستند.
رئیس دانشگاه یاسوج به شاخصهای این رتبه بندی اشاره کرد و گفت: 13 شاخص در زمینه آموزش، پژوهش، استنادهای علمی، وجه بین المللی و انتقال دانش در این رتبه بندی مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.
دکتر عریان ادامه داد: دانشگاههای ایران این قابلیت را دارند که در بین 20 دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند و ما در دانشگاه یاسوج تمام تلاش خود را برای ارتقا و رشد این مجموعه و رسیدن به برترین دانشگاههای آسیا و دنیا ادامه می دهیم.
رئیس دانشگاه یاسوج در پایان گفت: این موفقیت ها حاصل تلاش همه مجموعه دانشگاه یاسوج بوده و از زحمات همه دست اندرکاران و تلاشگران این مجموعه علمی تشکر می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار