کد خبر: ۸۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳ 07 June 2020

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی دو شهر یاسوج و گچساران را در وضع زرد بیماری کرونا قرار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حسین کلانتری عصر شنبه در نشست ستاد پیشگیری از شیوع بیمار کرونا افزود:تفکر پایان کرونا تفکری اشتباه است و همین موضوع موجب شیوع دوباره بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی بیان کرد: اصناف و دستگاه های اجرایی از ارایه خدمات به افرادی که دستور العمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خود داری کنند.
کلانتری مراسمات شادی و عزا را از عوامل مهم در شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: حضور در مراسمات شادی و عزا به منزله آلوده شدن به ویروس کرونا و در نهایت مرگ برخی افراد است.
وی عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شود تا پیامک تدفین و ترحیم برای حضور مردم در مراسمات ارسال نشود.
کلانتری گفت که مردم فاصله گذاری هوشمند را رعایت نمی کنند و این امر موجب شیوع دوباره ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی  با اشاره به اینکه اصناف به شرط رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شده اند،افزود: متاسفانه بیشتر صنوف دستورالعمل های بهداشتی را جدی نگرفتند و پاساژها پر از رفت و آمد است در حالی که در بین آنها ماسک دیده نمی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ماسک را برای تمامی دستگاه‌های اجرایی اجباری دانست و ادامه داد: دستگاه های اجرایی که دستورالعمل های بهداشتی را جدی نگیرند با آنها برخورد می‌شود.
 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: باید با یک عزم جدی با برگذاری مراسمات عزاداری و عروسی ها برخورد شود.
حجت الاسلام صفدر پناهی با اشاره به اینکه نماز جمعه هر هفته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود افزود برای حفظ سلامت مردم اصراری بر برگزاری نماز جمعه شلوغ نداریم.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت تمام زائرسراها بسته و پذیرای مسافران نیستند.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود بقاع متبرکه استان سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشتند در حالی که از میزان در زمان شیوع ویروس کرونا به ۲۹ میلیون تومان رسیده است.
اماری از وصعیت بیماری کرونا در استان در این جلسه اعلام نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار