تحلیل
در این بین افراد متملقی هم وجود داشته اند که به صورت رسمی و غیر رسمی اقدام به انتشار اسنادی از تخلفات تاجگردون با هدف بیان سند قدرت و نفوذ وی عملا به عاملی برای زوم شدن نگاه ها بر اقدامات نماینده گچساران و باشت شدند!
کد خبر: ۸۶۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴ 11 June 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کمتر کسی در کهگیلویه و بویراحمد پیدا می شود که نسبت به در اوج بودن غلام رضا تاجگردون در سطح کلان سیاسی کشور شکی داشته باشد . البته اوج قدرت وی هر چند از حوزه سیاسی محسوب می شود اما در واقع وی سیاسی نبود بلکه در مسائل بودجه ای به گونه ای عمل کرد که نبض بسیاری از مراکز سیاسی و قدرت را در دست گرفته بود.

تاجگردون در حوزه سیاسی به معنای افراطی بودن چندان سابقه ای ندارد و همیشه سعی می کرد از خود تصویر یک فرد متخصص در حوزه بودجه به بیرون بدهد که لازمه آن داشتن ارتباط فراگیر با همه ارکان قدرت و حاکمیت و افراد با نفوذ بود . همین موضوع را هم مخالفانش به اشتباه اینگونه تعبیر می کردند که وی در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح طلب است و در مرکز کشور اصولگرا!

تاجگردون یکی از افرادی است که مسیر پیشرفت را پله پله طی کرده است تا نهایت به جایی برسد که برخی بگویند " چشمان دولتمردان به دهان تاجگردون است" و این سخن گزافی هم نبوده چرا که قدرت چانه زنی (لابیگری) و استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای وی جهت کنترل وزرا باعث شده بود که قدرت بسیار زیادی را کسب کند!

اینکه اصلاح طلبان بتوانند مصداقی از عملکرد سیاسی تاجگردون به نفع خودشان بیاورند بسیار سخت است و یا اینکه اصولگرایان بخواهند وی را اصلاح طلبی افراطی معرفی کنند که همواره با آن ها دشمنی ورزیده است ، هم چندان مصداقی وجود نداشته است . تنها موردی که می توان به عنوان ورود جدی تاجگردون به بازی های سیاسی از آن یاد کرد ، اتخاذ مواضع موافق با حسن روحانی و مخالفت با رئیسی رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری بود که البته حمایت های همه جانبه از روحانی و حملات تند به رئیسی شاخص موضع گیری های سیاسی تبلیغاتی وی در حوزه جناح های مرسوم اصولگرایی و اصلاح طلبی تاکنون بوده است! همین هم یک جرقه بسیار مهم برای اصولگرایان جهت حرکت در مسیر تنبیه وی می تواند باشد.
تاجگردون طی چند سال اخیر خصوصا پس از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به حمایت های بی دریغی که از روحانی و پیروزی وی و با توجه به غالب بودن اصلاح طلبان در مجلس دهم و همچنین با بهره گیری اکمل از توانایی های خود ، به نقطه اوج رسید .

تا اینجای کار همه چیز به نفع تاجگردون پیش می رفت به گونه ای که هر کارگزار دولتی از مرکز کشور تا استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل در مواردی که به استان مربوط می شد ، باید خود را با تاجگردون هماهنگ می کرد!
نفوذ گسترده و تغییر در مدیران ، تغییر در اعتبارات و نفوذ در تصمیم گیری ها به نفع حوزه انتخابیه خود باعث شده بود که همه بر این باور تاکید داشته باشند که هر اقدامی باید از مسیر تاجگردون بگذرد ! این وضعیت باعث ایجاد حساسیت های زیادی در دو حوزه انتخابیه دیگر استان شد.
اقدامات تاجگردون از یک طرف و تبلیغات جهت دار از سوی خود و هوادارانش به گونه ای که به صراحت وانمود می شد قدرت بلامنازع تاجگردون می تواند همه این تغییرات ولو تخلف هم باشد را انجام دهد باعث شد که طی دوره ای چند ساله انبوهی از اسناد خود ساخته بر علیه وی تنظیم و ضمن آن حساسیت های دیگر سیاسیون هم برانگیخته شود.

در این بین افراد متملقی هم وجود داشته اند که به صورت رسمی و غیر رسمی اقدام به انتشار اسنادی از تخلفات تاجگردون با هدف بیان سند قدرت و نفوذ وی عملا به عاملی برای زوم شدن نگاه ها بر اقدامات نماینده گچساران و باشت شدند!

جانبداری های یک طرفه ، غلو در تعریف و تمجید ، قدرت نمایی ، اخلال در عملکرد دستگاه های اجرایی به گونه ای که برای انتصاب یک معاون یا مدیر کل ، با ایجاد فشار بر مسئولین ، همه چیز معطل وی می شد ، باعث شد که مجلس جدید از همین ابتدا به فکر کنترل وی برآمده و به راحتی هر چه تمام تر تاجگردون را از اوج به پایین کشیده و اکنون در برزخ اخراج یا ماندن در مجلس قرار دهد!

پایین کشیدن تاجگردون آنقدر مشهود بود که برای اولین بار طی این چند سال وی از موضع یک سیاستمدار مستاصل ، در صحن مجلس که 160 نماینده خواستار ارسال ادامه بررسی اعتبارنامه اش به کمیسیون تحقیق شدند ، با حالتی بسیار مظلومانه از ظلم نسبت به خود سخن می گفت !

تاجگردون به همین راحتی آن هم با استناد به همه ی اسناد منتشره از طرف هم فکرانش ، متملقین و مدیران تبلیغاتچی اطرافش و برنو به دستانی که در فکر جایگزینی قدرت سخت ! با فکر و اندیشه بودند ، از قدرت افتاد ! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
آه مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
هرکه با اولتد علی درافتاد ورافتاد ان شاءالله
بویر احمد
|
United Kingdom
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
تاجگردون اگر از مجلس هم اخراج بشه قطعا اعتبارش بیشتر خواهد شد تا الان نفر اول استان بود اون وقت میش نفر اول کشور جای بسی تاسف است که افرادی بای تاجگردون را تایید کنند که برای شاگردیش خوب نیستند
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
.یک حوزه انتخابیه چی میخواد یک نماینده باکلاس وقوی وپیگیر. به تاج افتخار کنید
ناشناس
|
Turkey
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
توپ اولاد علی که شما ازش نام میبرید ظلمی که به بچه های منطقه باشت مرد یزید با امام حسین نکرد
گربه مومن شده
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اخراج تاجگردون از مجلس کمه باید محاکمه بشه و هر چه خورده رو بالا بیاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار