کد خبر: ۸۶۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 12 June 2020
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: در گذشته افرادی در جهاد کشاورزی چاروسا استخدام شدند اما با پارتی انتقالی گرفتند و امروز تنها این اداره با یک نفر مدیریت می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق تقوا رعایت حق زبان است و زبان است که از فخشاء و منکرات او را به کلمات خوب و نافع عادتش می دهند و باید دانست که شخصیت انسان در زبان اوست و باید مواظب زبان باشیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام راحل اشاره و بیان کرد: امام انقلاب برای تثبیت و تقویت آرمان های به شعارهای انقلاب فرمان جهاد سازندگی را صادر کرد، فرمان مبارکی که منشاء برکات بی شمار و ماندگار انسانی و تربیتی و فرهنگی برای کشور و انقلاب شده و سوگ مندانه باید گفت این نهاد انسان ساز در سال 79در 21سالگی جوانمرگ شده و دولت اصلاحات که هشدار امام خامنه ای را توجهه نکرد و با انحلال این نهاد انقلابی خسارت بزرگی بر کشور، انقلاب و نظام وارد کرد.
وی افزود: هیچ نهادی در عظمت خدمات نهادهای انقلابی به جهاد و سپاه نمی رسد و جهاد سازندگی الگوی تربیت مدیر انقلابی الگوی عمران و آبادانی جهادی و الگوی مهندسی رزمی بود و امیدواریم مجلس جدید این نهاد را احیاء و همان روحیه گمنامی و اخلاقی و جهادی این نهاد امروز حلال مشکلات کشور است.
صلواتی به روز جهاد کشاورزی هم اشاره و خاطرنشان کرد:  در این منطقه زمینه اجرای طرح های مختلف کشاورزی وجود دارد اما متاسفانه حمایت کننده نیست، تسهیلات اشتغالزایی برای کشاورزان نیست و یا اگر است گرفتنش طاقت فرسا است، یکی از نهادهای که اینجا باید بدرخشد و شاهکار کند زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کند جهاد کشاورزی است اما تقریبا تعطیل است هیچ امکاناتی ندارد، حتی در پرداخت قبوض آب و برق این اداره هم ماندند، سالهای سال غیر بومی را آوردند تا شاغل شد سپس با پارتی انتقالی گرفته و چارت منطقه را خالی کرد حالا این اداره مانده با یک رئیس که نه امکانات دارد، خودرویی ندارد، حق ماموریت و حق رئیسی اصلا وجود ندارد وبه کلی تعطیل است و آن وقت عمده ترین مشکلات مردم چاروسا مشکلات کشاورزی است.
وی به وضعیت نگرانی مردم از بازار هم اشاره و تاکید کرد: این هفته ها شاهد وضعیت نابسامان و افسار گسیخته بازار هستیم و شرایط سختی برای مردم به وجود آمده است موجی از گرانی ها سبب نگرانی و دلخوری مردم شده است و این روزها بازار طلا، ارز، مسکن و خودرو و نیازهای ضروری مردم در حال گرانی است و شرایطی سخت برای مردم به وجود آمده است، فشار زیادی روی مردم است که امیدواریم دستگاه های مختلف نظارتی بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند، برخی عامل گرانی را مافیای اقتصادی می دانند اما واقیعت این است که نظارت هوشمند وجود ندارد و هماهنگی ها بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی، دستگاه های اجرای، نظارتی و قضایی وجود ندارد.
صلواتی به شهادت امام صادق(ع) و سالگرد تشیع شهدای گمنام در قلعه رئیسی اشاره و خواستار حضور مردم در برنامه های برگزاری به این مناسبت شد و در ادامه به پرداخت زکات اشاره و تصریح کرد: این فصل و ایام برداشت محصولات کشاورزی جو و گندم است نعمت باران شامل حال ما شد و وضعیت عمومی کشاورزان خوب است و شکر این نعمت بارندگی ها به این است که زکات پرداخت شود و با پرداخت زکات مال حلال می شود و پرداخت زکات باعث تزکیه و تطهیر مال و نفس و روح انسان می شود.
امام جمعه قلعه رئیسی با هشدار به خانواده ها در جهت حفاظت از فرزندان خود عنوان کرد: مردم و خانواده ها و جوانان مناطق چاروسا چند آسیب و خطر متوجه خانواده ها و جوانان و فرزندان شماست ویروسهایی که به جسم و جان و روح و روان و شخصیت ودین و ایمان فرزندانتان را تهدید می کند.
وی افزود: یکی از این ویروسها ویروس مواد مخدر است در اثر سهل انگاری و قبح و زشتی مواد مخدر از بین رفته است یک عده ای معروفند که عامل توزیع و فروش و خریدار مواد مخدر از قبیل قرص های روان گردان و شیشه و شراب و ماری و تریاک هستند.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: این افراد مثل ویروس به جان مردم افتادند اینها یا با خودروی خط ویژه یا آمبولانس یا آژانس یا تراکتور و موتور سیکلت به توزیع و فروش مواد مخدر مشغول هستند انتظار این است هم نیروی انتظامی و هم مسئولان مربوطه منطقه چاروسا را برای مواد مخدری ها ناامن کند. / فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار