گفته می شود تعداد زیادی از نمایندگان به لیست اعلامی معترض بوده و اعتراضات خود را هم به هیات رئیسه اعلام کرده اند !
کد خبر: ۸۶۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 14 June 2020

از ساعاتی پیش لیست اعضای برخی کمیسیون ها اعلام شد در حالی که برخی ابهامات در این لیست های اعلامی وجود داشت به عنوان مثال برای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد ، انچه که اعلام شده است ، مبهم و گاها مخالف با آن چیزی است که قبلا اعلام شده بود !
در حالی که مهدی روشنفکر از نظر امتیاز بندی جز 14 نفر با امتیاز بالای کمیسیون آموزش است اما در لیست 19 نفره نامی از وی نیست ! روشنفکر کمیسیون آموزش را به عنوان اولویت اول خود انتخاب کرده است !
در مورد سید محمد موحد در حالی که قبلا اعلام شده بود با توجه به تخصص وی ، احتمالا کمیسیون اصل نود اولویت اول وی باشد اما لیستی که از رسانه ها سر درآورد ، اولویت موحد کمیسیون انرژی عنوان شد ! این در حالی است که نامی از کمیسیون نود و لیست اعضای آن مشخص نشده است !
گفته می شود تعداد زیادی از نمایندگان به لیست اعلامی معترض بوده و اعتراضات خود را هم به هیات رئیسه اعلام کرده اند !
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روز دوشنبه در صورت وجود اعتراض از سوی نمایندگان، حق انتخاب آنها برای حضور در کمیسیون‌های باقی مانده مورد رسیدگی قرار گرفته و بعد از آن لیست نهایی کمیسیون‌های تخصصی اعلام می‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به اعتراض‌های چند روز گذشته برخی نمایندگان نسبت به عضویت در کمیسیون ها، گفت: روز شنبه جلسه مشترک هیئت رئیسه با روسای شعب بود که اعتراض‌ها رسیدگی کردند که حدود ۷۹ نفر از نمایندگان اعتراض به امتیازاتشان را داشتند که حضوری آمدند و توضیح دادند.
آقای فرهنگی تصریح کرد: هیئت رئیسه حدود ۵۰ مورد را قابل بررسی دانست و در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون‌های آئین نامه داخلی، نیز موارد مربوط به دستوالعمل انجام شد، ظهر امروز لیست اولیه منتشر می‌شود و باز هم نمایندگان می‌توانند به کمیسیون‌های خود اعتراض کنند.
آقای فرهنگی افزود: اگر نماینده‌ای هم بدون کمیسیون باقی ماند، آئین نامه یک مرحله دیگر پیش بینی کرده که بتوانند از فضای موجود سایر کمیسیون‌ها استفاده کند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان اولویت اول و دوم خود را انتخاب کردند و امتیاز را برای آن کمیسیون به دست نیاوردن که دلیل آن همین موضوع است.

وی افزود: درصد عمده‌ای از اعضای کمیسیون‌ها طی روزهای آینده قطعی می‌شود و تعدادی باقیمانده هم منتهی می‌شود به هفته بعد، همچنین امروز جلسه هیئت رئیسه عصر امروز موضوع جلسه هفته آینده را بررسی می‌کند.
آقای فرهنگی گفت: با توجه به اینکه تا تعیین کمیسیون‌ها و تشکیل آن‌ها فرصتی داریم، نمایندگان می‌توانند با مسائل بخش‌های مختلف مثل دستگاه‌های معین آشنا شوند و آن طرف انتقادات و پیشنهادات را نیز مطرح کنند و همچنین گزارش وزرا را بشنویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار