یکی از نمایندگان معترضان در تجمع امروز مقابل ساختمان بانک مرکزی با اشاره به توافق قبلی با صادرکننده متخلف مبنی بر ایفای تعهدات ارزی تا پایان خرداد ماه امسال، گفت: پس از بدقولی‌های این فرد، تصمیم گرفتیم برای طرح موضوع به بانک مرکزی مراجعه کنیم.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 14 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، خلف وعده یک صادرکننده در پرداخت وجوه ارزی گروهی از واردکنندگان، صبح امروز موجب تجمع اعتراضی طلبکاران مقابل بانک مرکزی شد. آنها در این تجمع خواستار ورود بانک مرکزی به موضوع و پیگیری مطالباتشان از صادرکننده متخلف بودند.

سرانجام گروهی به نمایندگی از واردکنندگان با جمعی از مسئولان بانک مرکزی گفت‌وگو کردند و توافقاتی در این خصوص حاصل شد. برای اطلاع از دلایل این اعتراض و با یکی از معترضان که در جلسه با مسئولان بانک مرکزی حضور داشته است، به گفت‌وگو پرداختیم.

رضا رمضانی، نماینده معترضان در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن تشریح دلایل این تجمع اظهارداشت: اصل ماجرا مربوط به خلف وعده یکی از صرافی ها در تامین ارز درخواستی گروهی از واردکنندگان است؛ پس از تاخیرهای صورت گرفته توسط صرافی و پیگیری‌های انجام گرفته متوجه شدیم که صادرکننده‌ای که متعهد به فروش ارز به صرافی بوده به تعهدات خود عمل نکرده و عملا باعث ایجاد این سلسله از مشکلات شده است.

وی ادامه داد: پس از مراجعات و پیگیری‌های صورت گرفته و طبق صورت‌جلسه صادرکننده با صرافی‌ها مقرر شد صادرکننده مذکور تا پایان خرداد ماه امسال نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند اما در این خصوص نیز تاکنون بدقولی کرده و بخش زیادی از وجوه را برنگردانده است.

نماینده واردکنندگان معترض افزود: پس از این بدقولی‌ها تصمیم گرفتیم که برای طرح موضوع به بانک مرکزی مراجعه و پیگیر مطالبات شویم. مسئولان امر در بانک مرکزی با دعوت گروهی از نماینده‌ها، در جریان دلایل این اعتراض قرار گرفتند. البته لازم به ذکر است که بانک مرکزی پیش از این نیز در جریان این تخلفات قرار داشت و اقداماتی برای بازپرداخت سریع‌تر مطالبات ما انجام داده بود.

رمضانی تصریح کرد: پس از گفتگو با مدیران بانک مرکزی متوجه شدیم که این بانک قبل از اقدام ما متوجه موضوع شده و نسبت به شکایت از صادرکننده مزبور و درخواست تعقیب قضایی وی اقدام کرده است. فرد مذکور از قبل از عید دستگیر شده و در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با بررسی‌ها و صحبت‌هایی که امروز در جلسه با مسئولان بانک مرکزی داشتیم مقرر شد با هماهنگی بین ضابطین قضایی، شخص صادرکننده و نمایندگان بانک مرکزی و طلبکاران، نحوه بازپرداخت مطالبات براساس زمانبندی آزادسازی منابع ارزی صادرکننده را مشخص کنند و بر اساس اولویت‌ها به طلبکاران پرداخت شود.

رمضانی گفت: بانک مرکزی در این مدت همکاری و اقدامات خوبی برای رفع این مشکل داشته و جلسات متعددی با عوامل قضایی و نهادهای مربوطه برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: درخواست امروز ما صرفا پیگیری مطالبات ناشی از خلف وعده صرافی و صادرکننده بود ولی متاسفانه عده‌ای با مقاصد خاص قصد داشتند با ایجاد تنش و التهاب این تجمع مسالمت آمیز را به حاشیه کشانده و با طرح مواردی، نظام ارزی کشور را زیرسوال ببرند که به هیچ وجه مورد تایید ما نبوده و نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار