شهردار شهر یاسوج دربازدید از حوزه هنری؛
شهردار یاسوج به همراه جمعی از مدیران این نهاد از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و در نشستی با رئیس حوزه هنری استان مشکلات فرهنگی شهر یاسوج بررسی شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰ 16 June 2020


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، دکتر نستهن مقدم شهردار یاسوج در این بازدید ابتدا در جریان ظرفیت های مختلف هنری  حوزه هنری و آخرین دست آوردهای و تولیدات فرهنگی و هنری این نهاد قرار گرفت.
در ادامه نشست مشترکی با حضور شهردار ، رئیس و مسئولان واحدهای هنری حوزه هنری استان پیرامون مشکلات فرهنگی شهر یاسوج برگزار شد.
شهردار یاسوج در این نشست گفت: حوزه هنری استان و هنرمندان در این دوره همیشه همراه و همیار مدیریت شهری بوده اند و اتفاقات تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر با همکاری هنرمندان رخ داده است.
نستهن مقدم تصریح کرد: بهترین و شیرین ترین لحظات کاری ما زمانی است که در جلسات با هنرمندان بودیم و یا موقعی است که در کنار آنها در حال هنرنمایی و خلق اثر هنری هستند.
وی بیان داشت: هنر تجلی آفرینش و خداوند، بزرگترین هنرمند هستی است و همه این زیبایی‌ها تجلی‌گرهنرمندی خداوند است.
مقدم با اشاره به ظرفیت بی نظیر هنرمندان استان گفت: هنرمندان  در همه رشته ها چاشنی زیبایی هستند اما متاسفانه به آنها و کار هنری آنها که دارای اهمیت زیادی است کم توجهی شده و از این ظرفیت بی نظیر برای فرهنگ سازی و توسعه استان کمتر بهره برده ایم.
وی تصریح کرد: اعتقاد داریم  هم می توانیم مشکلات و آسیب های شهری را با زبان هنر بهتر درمان کنیم و خواسته هایمان را نهادینه کنیم و هم مشارکت مردم را در امور شهری از این طریق افزایش دهیم چرا که تعالی و آبادانی شهر مستلزم مشارکت پویا و فعالانه شهروندان است.
مقدم همچنین بر توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری در شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: زیرساختها و اماکن فرهنگی نیاز اساسی شهروندان هر شهری است و این مهم در اولویت برنامه های شهرداری یاسوج است.
شهردار یاسوج تصریح کرد: همچون گذشته از ایده ها و ظرفیتهای هنرمندان برای بهبود فضاهای شهری و زیباسازی جلوه های بصری استفاده خواهیم کرد.
شهردار یاسوج

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تقدیر از تعامل شهرداری یاسوج با این نهاد گفت: توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه بوده و قابل تقدیر و تحسین است.
شریف اسلامی به برگزاری چندین نشست از سوی شهردار با هنرمندان استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهردار به همه وعده هایش به اصحاب هنر جامه عمل پوشانده است. 
اسلامی همچنین اظهار داشت: فرهنگ بستر اصلی توسعه است و توسعه پایدار شهر یاسوج تنها با توجه به این بستر فرهنگی محقق می شود.
وی فرهنگ را روح حاکم بر کالبد شهر دانست و اظهار داشت: شهری زنده و پویا است که در آن فرهنگ و هنر جاری و ساری باشد و منجر به رشد روحی و معنوی شهروندان گردد.
وی کمبود زیرساختها و اماکن فرهنگی را از مشکلات شهر یاسوج دانست و بر برنامه ریزی برای رفع این کمبودها تاکید کرد.
رئیس حوزه هنری استان همچنین از شهردار یاسوج برای برگزاری اولین جشنواره دیوارنگاری این شهر تقدیر کرد و آن را آغاز یک حرکت و جریان هنری برای زیباسازی و بهبود جلوه های بصری شهر یاسوج دانست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار