کد خبر: ۸۶۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 17 June 2020
معاون حسابرسی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۵ گروه شغلی در این استان از اول شهریور امسال ملزم به نصب کارتخوان مورد تایید امور مالیاتی هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاهرخ ذوالقدر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : در اجرای ماده ۳ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه مصوب چهارم تیر ماه ۱۳۴۹و تبصره یک ماده مذکور در خصوص تعیین اولویت مودیان مالیاتی برای نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور، تمامی صاحبان حرفه ها و مشاغل ملزم به استفاده از پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی و صدور صورت حساب فروش فاکتور مطابق مقررات هستند.
وی اظهار داشت: تمامی صاحبان مشاغل و حرف با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود ،کارتخوان‌های بانکی اقدام کنند.
ذوالقدر بیان کرد: مهلت انجام این اقدام تا پایان مرداد ماه امسال است و پس از این زمان معیار راستی آزمایی اظهارنامه‌های مالیاتی برای تعیین مالیات بر درآمد این گروه‌های شغلی بر اساس تراکنش‌های انجام شده از طریق کارت‌خوان‌های ثبت شده خواهد بود.
وی عنوان کرد:وکلا،مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده،دفاتر اسناد رسمی،مشاوران املاک،تالار پذیرایی، رستوارن‌ها، چلوکبانی‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها از جمله این مشاغل هستند.
ذوالقدر تاکیدکرد:مراکز تهیه غذا، قهوه‌خانه‌ها، سالن‌های غذاخوری و باغ تالارها، باغ‌سراها، طباخی‌ها، آش و حلیم‌پزی‌ها،مراکز اقامتی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مهمان‌خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها،نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری (به استثناء ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی )آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از دیگر مشاغل اعلام شده هستند.
وی ابراز داشت:آجیل و خشکبار فروشی‌ها به استثناء مشمولین ماده ۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و واردکنندگان، قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها، آب‌میوه فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها،میوه و تره بار فروشی‌های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی‌های میوه تره بار، میوه فروشی‌ها،مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، نوشت‌افزار فروشی‌ها به استثناء تولیدکنندگان و واردکنندگان، بازی‌های رایانه‌ای و کافی‌نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی، دفاتر خدمات الکترونیکی ز جمله دفاتر پلیس+ ۱۰ ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونی قضایی نیز از جمله مشاغلی هستند که مکلف به نصب کارت در شهریور امسال شده اند.
میزان درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۸کهگیلویه وبویراحمد حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
این استان ۷۲۳ هزار نفری ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار