این تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تقاضای تایید اعتبارنامه تاجگردون را داشتند.
کد خبر: ۸۶۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 18 June 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۹۹ ) با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان، تایید اعتبارنامه تاجگردون منتخب مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس را خواستار شدند.
این تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تقاضای تایید اعتبارنامه تاجگردون را داشتند.
سیدمسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت با حضور در میان تجمع کنندگان، ضمن دعوت از آنها به رعایت قانون و آرامش گفت: قانون را رعایت کنید و اجازه دهید از طریق قانونی این مسئله انجام می‌گیرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آخرین نشست کمیسیون تحقیق اعلام شد ، هیات 5 نفره ای ماموریت یافته است ، به بررسی دقیق موضوع اعتبار نامه تاجگردون بپردازد . در تشریح این خبر آمده بود که این هیات علاوه بر دیدارهایی با شورای نگهبان و اخیرا هم اعلام دیدار با نماینده وزارت اطلاعات ، قرار است هیاتی هم به حوزه انتخابیه گچساران و باشت در کهگیلویه و بویراحمد اعزام شود .
تجمع امروز گفته می شود با اطلاع مردم از حضور هیات بررسی کمیسیون تحقیق در حوزه انتخابیه صورت گرفته است که البته این موضوع حضور هیات بررسی از طرف مسئولین رسمی اعلام نشده است.
دانلود ۱
دانلود
گزارش به صحن می رود
در همین رابطه سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گفت: گزارش نهایی کمیسیون درباره اعتبارنامه منتخب گچساران بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در دستور جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.
حجت الله فیروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ارجاع بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق مجلس در پی تصمیم نمایندگان، تصریح کرد: کمیسیون تحقیق تاکنون با برگزاری چندین جلسه اظهارات معترضان و منتخب گچساران را استماع و مستندات ارائه شده را بررسی کرده است.
وی افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای ۵ نفره متشکل از اعضای کمیسیون تحقیق برای بررسی بیشتر، مستندات را راستی آزمایی و گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه کنند.
فیروزی در ادامه گفت: بیشتر تاکید معترضان بر نامه وزارت اطلاعات در پرونده آقای تاجگردون است؛ تصمیم بر آن شد تا این کمیته جلساتی با مسئولان وزارت اطلاعات و اعضای شورای نگهبان داشته باشد تا مستندات را بررسی و راستی آزمایی کنند و در نهایت نیز در جلسه‌ای با رئیس مجلس روند کار بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون تحقیق، نامه مذکور را دارای طبقه بندی محرمانه دانست و افزود: امکان افشای مفاد این نامه وجود ندارد، از لحاظ حقوقی بحث حیثیت افراد مطرح است.
وی یادآور شد: کمیسیون تحقیق طبق قانون تا پنجشنبه هفته آینده برای بررسی پرونده آقای تاجگردون وقت دارد؛ امکان ارائه گزارش به صحن تا روز سه شنبه آینده (آخرین نشست مجلس قبل از تعطیلی یک هفته ای) وجود ندارد لذا این گزارش در دستور اولین جلسه علنی مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه قرار می‌گیرد.
فیروزی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری جلسات با مسئولان مرتبط، خاطرنشان کرد: امکان تمدید زمان بررسی برای کمیسیون تحقیق در آیین نامه پیش بینی نشده است و در صورت نهایی نشدن گزارش کمیسیون، تعدادی از نمایندگان می‌توانند تقاضا کنند تا نظر شعبه ۱۲ در صحن به رای گذاشته شود.
وی در خصوص چگونگی بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در جلسه علنی مجلس نیز گفت: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس؛ در ابتدا سخنگوی کمیسیون تحقیق ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا گزارش نهایی این کمیسیون درباره اعتبارنامه ارجاعی را قرائت کند سپس منتخبی که اعتبارنامه وی مورد اعتراض قرار گرفته است نیز ۳۰ دقیقه فرصت دفاع خواهد داشت و پس از آن مجلس درباره اعتبارنامه وی «تصمیم گیری» خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس، همچنین با اشاره به فضاسازی موافقان و مخالفان اعتبارنامه منتخب گچساران در افکار عمومی، تصریح کرد: تاکید بر این است که اعضای کمیسیون تحقیق تنها به وظیفه ذاتی خود پرداخته و از اظهار نظر شخصی بپرهیزند، ضمن اینکه همه نمایندگان در جریان انتخابات نسبت به حق قانونی اعتراض به اعتبارنامه‌ها در مجلس آگاهی دارند.
فیروزی خاطرنشان کرد: این فضاسازی‌ها هیچ تاثیری بر روند کار کمیسیون تحقیق ندارد، موافقان و مخالفان صبوری کنند تا نتیجه کار مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
اجازه دهید مسائل روشن شود بعد موضع بگیرید بنی صدر هم رای ملت را داشت تازه بنی صدر 90 درصد رای ملت را داشت اما تاج گردون 40 در صد رای مردم گچساران را دارد در صورتی که 80 درصد رای استان کهگیلویه و بویراحمد مخالف تاج گردون است و 100 درصد رای مردم بهمئی مخالف اوست چون الان از تشنگی دارند می میرند اما تاج گردون بودجه آنها را در دشت لیشتر خرج کرد و تمام گوجه ها هم فاسد شدند و اجازه نداد آب از سد کوثر به بهمئی برسد.
گچساران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اول اینکه سد کوثر اختیارش در دست گچساران نیست سد کوثر با بودجه استان بوشهر یه طرح ملی بوده و هدف از ساخت سد کوثر تامین آب آشامیدنی استان بوشهر و هرمزگان طبق این طرح استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ ادعایی در مورد این طرح نباید داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نمایش بوده که باهماهنگی انجام شد ،تافرماندارخود چراغ سبز نشان ندهد تجمعی صورت نمی گیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
معاون حقوقی وزیر علوم گفت: هر ارگانی که درخواست بررسی مدرک غلامرضا تاجگردون را دارد باید از وزارت علوم درخواست ارزیابی کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره اعتبار مدرک تحصیلی غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: اطلاعی از مدرک تاجگردون نداریم؛ باید اطلاعاتی به ما ارائه شود که به بررسی آن بپردازیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم ادامه داد: هر ارگانی که درخواست بررسی مدرک این نماینده مجلس را دارد باید از وزارت علوم درخواست ارزیابی کند تا بعد از آن به بررسی بپردازیم.
علومی یزدی در پاسخ به این سوال که چه ارگانی باید درخواست بررسی اعتبار مدرک را به وزارت علوم بدهد، افزود: یا خود متقاضی و یا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست دهند تا بعد از آن بررسی انجام شود؛ معاونت حقوقی وزارت علوم خود به خود به این موضوع وارد نمی‌شود و باید درخواست بررسی مدرک به ما داده شود. رئیس مجلس هم می‌تواند از وزارت علوم درخواست بررسی مدرک را بکند.
گفتنی است، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون که ۱۰ تیر برگزار شد با اشاره به سوءاستفاده تاجگردون از مدرک تحصیلی خود گفت: او منکر سوءاستفاده از مدرک تحصیلی شده است و این در حالی است که هم به صورت مکرر خود را دکتر معرفی و هم در تبلیغات و اسناد از این عنوان استفاده کرده است.
او ادامه داد: تناقض در مدرک تحصیلی تاجگردون مشهود است به گونه‌ای که در اسناد یک بار گفته مدرک دکترای مدیریت و یک بار دیگر گفته است مدرک دکترای اقتصاد دارد و این در حالی است که وی فوق لیسانس دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار