استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد گفت: براساس هدفگذاری های انجام شده، این استان نیازمند ایجاد ۵ هزار شغل جدید است.
کد خبر: ۸۶۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 18 June 2020

رئیس کمیته امداد کشور در سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با حسین کلانتری استاندار،نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کلانتری در این نشست بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکن به محرومین تحت پوشش کمیته امداد اختصاص داده شده اما از کمیته امداد حضرت امام(ره) انتظار کمک بلاعوض داریم که به ازای هر خانوار ۱۰ میلیون کمک بلاعوض شود.

نماینده عالی دولت در استان سهم اشتغال امداد استان در سال جاری را ۵ هزار و ۵۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: از کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌خواهیم سقف اشتغال استان را آزاد بگذارد تا اشتغال بالاتر از این رقم باشد.

وی به شیوع ویروس کرونا و خسارات واحدهای تولیدی در نتیجه شیوع این ویروس اشاره کرد و گفت: مصوب شده هر واحدی در کهگیلویه و بویراحمد که تا سقف ۱۰ نیرو از افراد تحت پوشش امداد بگیرد از ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون به آن واحد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به تفاهم‌ رسیدیم که جهیزیه زوج‌ ها به صورت مشارکتی تامین و با مشارکت سپاه و کمیته امداد تا سقف تعیین شده نسبت به تامین جهیزیه اقدام شود.

وی با اشاره به ظرفیت برگزاری دوره‌های آموزشی در این استان خواستار سفر معاونت اقتصادی کمیته امداد کشور به کهگیلویه و بویراحمد شد.

کلانتری افزود: در صورت حضور وی در استان با توجه به ظرفیت کمیته امداد و امکانات موجود در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان اقداماتی انجام خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ایجاد بیش از ۵ هزار شغل جدید است

 حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نیز در این نشست، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت شجاعت و غیرتی که داشتند زیر بار حکومت ستمشاهی نرفتند و به همین جهت مورد ظلم واقع شدند و محروم ماندند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه خدماتی که به این استان شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در همان روزهای نخست انقلاب جاده، برق و آب تا دورترین نقطه این استان رفت.

وی با بیان اینکه به مردمی که شایسته خدمت بودند خیانت شد و شرایط سختی به آنها در رژیم گذشته تحمیل شد، افزود: در میان خدماتی که بعد از انقلاب به مردم ارائه شد خدمات کمیته امداد قابل مشاهده است.

امام جمعه یاسوج بر ایجاد اشتغال پایدار کمیته امداد در این استان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد با خدمات خود خانواده‌های تحت پوشش را در مسیر کار، تولید و فعالیت قرار دهد.

 حسینی خواستار نظارت بیشتر بر وام‌های پرداختی کمیته امداد در حوزه اشتغال شد و افزود: نظارت شود که از قِبل این تسهیلات اشتغال ایجاد شود.

وی بر توزیع بسته‌های فرهنگی امداد در میان اقشار تحت پوشش تاکید کرد و گفت: چند سال در این منطقه هستم و خوب می‌دانم در حوزه فرهنگ بیشتر باید کار شود گاهی مشکلات بیکاری و نبود شغل نیست مسئله فرهنگ است و در این  حوزه هم باید سرمایه‌گذاری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار