گزارش پنجاه و هفتمین نشست ستاد مقابله با کرونا
امروز پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار در حالی برگزار شد که همچنان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی از در معرض وضعیت قرمز قرار داشتن استان خبر می دهند.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 20 June 2020

امروز پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار در حالی برگزار شد که همچنان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی از در معرض وضعیت قرمز قرار داشتن استان خبر می دهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تجمعات انسانی بستر شیوع ویروس کرونا است، اظهار داشت: با توجه به جدی بودن خطر کرونا انتظار می رود مردم از حضور در تجمعات مانند عروسی ‌ها و مجالس ترحیم خوداری کرده تا وضعیت به حالت عادی برگردد.
 9 روز 283 مبتلای جدید
حسین کلانتری در این نشست با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۳۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان مبتلا شدند، اظهار داشت: آمار فوتی‌ های ما ۱۲ نفر و بیماران بدحال بستری در آی سی یو ۴ نفر هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های مرجع استان بستری هستند، عنوان کرد: در وضعیت خطرناک بیماری کرونا هستیم و هنوز پیک بیماری را تجربه نکردیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بنابر آنچه که استاندار امروز از آخرین آمار کرونا در استان اعلام کرد و بنابر آخرین آمار اعلامی استان در 21 خرداد که 951 مورد اعلام شده بود ، طی این 9 روز 283 مبتلای جدید در استان ثبت شده است که این یعنی به طور متوسط روزانه 30 مبتلا در استان ! این در حالی است که تا قبل از آن این آمار بسیار پایین و در بیشتر روزها آمار تک رقمی و زیر 5 نفر بوده است!
نقطه آسیب ما مراسمات و عروسی ها است
کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه مراسمات و تجمعات عروسی نقطه آسیب ما است خواستار همراهی مردم و رعایت دستورالعمل ‌ها و پروتکل‌های بهداشتی شد.
وی ضمن انتقاد از برگزاری گسترده مراسمات در استان، بیان کرد: کلیپی برای من ارسال شد که مراسم تشییع جنازه شبیه یک مراسم راهپیمایی بود؛ تشییع جنازه‌ ها، ترحیم ‌ها و تدفین ‌ها سه نقطه آسیب‌ پذیر در کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار بیان کرد: دلیلی ندارد در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) عده‌ای در تفرجگاه‌ ها تجمع کنند و جشن برگزار کنند و باید حرمت این ایام حفظ شود.
محدودیت ها در یاسوج و سیسخت همچنان باقی است
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه محدودیت‌ ها کماکان در یاسوج و سی ‌سخت برقرار است، گفت: مسئولیت این موضوعات را می‌ پذیرم اما مشکل اصلی شرکت مردم در تجمعات است.
کلانتری با بیان اینکه برگزاری حضوری امتحانات پایه‌ های نهم و دوازدهم یک تصمیم ملی است و هیچ استانی حق مداخله ندارد، گفت: دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات هستند که این موضوع باید بررسی شود.
وی افزود: دانشگاه نامه‌ ای به دانشگاه مادر ارسال کند و درخواستی برای غیرحضوری برگزار شدن امتحانات داشته باشد ما هم این موضوع را پیگیری می‌ کنیم.
باید با کرونا زندگی کنیم
استاندار با بیان اینکه همچنان باید با کرونا زندگی کنیم،تصریح کرد: با قاطعیت از نصب هرگونه چادر در پارک ها و تفرجگاه ها جلوگیری  شود و در خصوص جان مردم با کسی شوخی نداریم.
نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت: 4 ماه از بیماری کرونا گذشته برخی‌ ها فکر می ‌کنند کرونا تمام شده اما بیماری وارد مرحله خطرناک تری شده است و مردم باید رعایت کنند.
کلانتری با توجه به شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان بویراحمد به نسبت سایر شهرستان ها، گفت: باتوجه به جمعیت مرکز استان می طلبد تدابیر ویژه ای برای شهرستان بویراحمد اندیشیده شود.
وی خواستار نظارت تیم های بازرسی بر فعالیت اصناف و مطب های پزشکی شد و افزود: واحدهای که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده مورد تشویق قرار بگیرند و پس از تذکر به واحدهای متخلف در صورت تکرار نسبت به پلمپ آنها اقدام شود.
درخواست از رسانه ها
کلانتری تاکید کرد: فرهنگ سازی بهترین راه مبارزه با کرونا در استان است و انتظار می رود اصحاب رسانه، صاحبان قلم، هنرمندان و... در اقناع این موضوع به افکار عمومی ما را یاری کنند.
وی بیان کرد: صدا و سیما خانواده های عزاداری را که عزیزان خود را به سبب ویروس کرونا از دست داده و در این خصوص دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند را مورد تشویق قرار دهد.
کلانتری خطاب به مردم، تصریح کرد: تنها راه مقابله با این دشمن غیرقابل رویت رعایت پروتکل های بهداشتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار