در نشست خبری معاونت اجتماعی دادگستری استان مطرح شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات شهری در یاسوج اشاره نمود و تصریح کرد: چرا در هر 50 متر یک دکه احداث شده است؟ و چرا به سازه های موقت در یاسوج مجوز داده می شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 24 June 2020

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تعامل رسانه با این معاونت در موضوع انتخابات گفت : ما از ایام انتخابات کارهای خوبی با رسانه ها شروع کردیم و بصورت شبانه روزی با یکدیگر در ارتباط بودیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: اصحاب رسانه تعاملات بسیار خوب و پیشگیرانه ای با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارند.
حسنی در ادامه اظهار داشت : از آموزش حقوقی خبرنگاران و سردبیران و اعضای رسانه ها نیز کوتاهی نکردیم و هر جا که لازم بود و گزارش خبری داشتند ما نیز رفتیم و از لحاظ  تغذیه خبری نیز در ارتباط بوده ایم.
وی به سخنان برخی مسئولان ارشاد اسلامی که اظهار دارند قانون دستمان را بسته است پاسخ داد و گفت: اگر اداره ارشاد می گوید وظیفه من نیست اینطور نیست مشکلی در حوزه رسانه است و اداره ارشاد وظیفه دارند سایت های مجاز را در چتر اطلاعاتی خود قرار دهند و برای سایت های غیرمجاز وظیفه دارد بر این سایت ها نظارت نماید.
سید عیسی حسنی در خصوص فعالیت سایت های غیر مجاز گفت: هر سایتی که بدون مجوز کار کرده در حمایت قانون مطبوعات قرار نمی گیرد و رسیدگی به آن در صلاحیت دادستان است.
این مقام قضایی از مردم خواست گزارشات استخدام های بدون ضابطه را گزارش نمایند و افزود : اگر کوچکترین خبری در خصوص استخدام غیرقانونی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم داده شود ورود سریعی خواهیم داشت و به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت : در خصوص جمعه بازار چند مشکل وجود دارد و دستگاه قضایی در موضوع احیای حقوق عامه در این مورد ورود می نماید.
سید عیسی حسنی با بیان این که در حوزه جمعه بازار بخاطر منافعی که خیلی از اشخاص دارند و از آنجا تأمین می شود و افرادی هستند که زندگی خود را از درآمد آنجا نیز می گذرانند و شاید علت مراجعه مردم به جمعه بازار گرانی سطح شهر است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی مشکلات شهری در یاسوج اشاره نمود و تصریح کرد: چرا در هر 50 متر یک دکه احداث شده است؟ و چرا به سازه های موقت در یاسوج مجوز داده می شود.
وی افزود: وجود این سازه ها در شهر  یک معضل است و برای مردم خوب نیست.
حسنی گفت:شهرداری باید این سازه ها را نیز مدیریت و ساماندهی کند و در کارگروه پیشگیری از بافت های فرسوده شهرداری تلاش های زیادی را انجام داد.
وی در ادامه با بیان این که هرجایی که لازم باشد دستگاه قضایی ورود می کند درخصوص کارخانه های شن وماسه گفت:هیچ گونه حکمی از سوی دستگاه قضایی برای جایگزینی وجانمایی انتقال یا ماندن این افراد از سوی دستگاه قضایی نیز صادر نشده است. 
حسنی در خصوص رسانه ها گفت : اداره ارشاد وظیفه دارد رسانه ها را کنترل کند وسایت هایی را که نیز زیر نظر اداره ی ارشاد نیستند حتما کنترل خواهد شد .
وی گفت: وظیفه ی اداره ی ارشاد نظارت بر مطبوعات است و باید بر کلیه ی سایت ها نیز نظارت داشته باشد .
در پایان حسنی گفت: اگر سایتی عمل مجرمانه ای انجام دهد سریع با آن سایت نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد. / روابط عمومی دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار