امام جمعه قلعه رئیسی گفت: لازم است دستگاه قضایی به پرونده جاده قلعه‌رئیسی- دهدشت ورود پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 24 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته قوه قضائیه برنامه های مختلفی در بخش چاروسا از سوی دادگستری و مسئولین این بخش برگزار شد.

در مراسمی با حضور در گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی مزار شهدا غبارروبی و عطر افشانی شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم شهدا را مایه افتخار انقلاب دانست و گفت: پدیده شگفت‌آور در مورد شخصیت شهید بهشتی؛ مظلومیت و در عین حال صلابت و اقتدار ایشان و سرانجام پیروزی در صحنه‌های مختلف است.

صلواتی بیان کرد: شهید بهشتی حجم انبوهی از اهانت‌ها و ناسزا‌هایی را که همه روزه از سوی منافقین، لیبرال‌ها، جریانات ضدانقلاب و محافل و مراکز بیگانه علیه ایشان به کار گرفته می‌شد، با خونسردی مثال‌زدنی و بی‌آن که خم به ابرو آورد تحمل می‌کرد و زبان جز به نصیحت فحاشان و ناسزاگویان نمی‌گشود.

در ادامه رئیس، دادرس و مجموعه دادگستری و شورای حل اختلاف چاروسا با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با ایشان دیدار و نسبت به عملکرد دادگستری توضیحاتی را ارائه کردند.

سید سعید سعادت فر در این نشست با تقدیر از تلاش ها و حمایت امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: تلاش امام جمعه در چندین موضوع و پرونده که سبب صلح و سازش قرار گرفت قابل تقدیر بود که این نشان از درایت و تلاش ائمه جمعه برای حل اختلافات منطقه ای است که قضات و مجموعه دادگستری باید به این مهم توجه و حمایت کنند.

رئیس دادگستری چاروسا افزود: شهید بهشتی با این همه خصلت‌های نیکو، انقلابی و پایبندی جاودانه تا حد جان به آرمان‌های نهضت اسلامی امام راحل(ره) در تاریخ جاودانه و سربلند شد.

سعادت فر خاطرنشان کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است تا بتوان موضوعات مطرح شده در زمینه عدالت و قانون را برای مردم تبیین و شهروندان را نسبت به حقوق خود مطلع کرد.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیل صلواتی هم در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه به رئیس و دادرس و مجموعه همکاران دادگستری و همچنین اعضای شورای حل اختلاف عنوان کرد: آنچه امروز مردم را در دستگاه قضا و در جامعه امیدوارکرده عملکرد امیدوار کننده آیت‌الله رئیسی مسوول دستگاه قضا است و امروز مشاهده می کنیم که با عملکرد انقلابی و جهادی همه مردم از آن استقبال و در جهت آینده امیدوارتر حرکت می کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امروز مناطقی همچون چاروسا و دیشموک هم نیاز است با عملکرد امیدوارکننده دادگستری و قضات در حل مشکلات مردم امیدواری را بین مردم رواج و انتقال دهند تا شاهد پیشرفت و امیدواری مردم به این منطقه از استان باشیم.

وی ورود دستگاه دادگستری چاروسا و دیشموک را به محور قلعه رئیسی به دهدشت و دیشموک نیاز اساسی دانست و گفت: چرا بعد از سالها همچنان مردم دو بخش از استان شاهد مشکلات اساسی در زمینه راه ارتباطی باشند که برای طی نمودن مسیر قلعه رئیسی تا دهدشت باید چندین پیچ و دست انداز زیاد را بگذارنند که هر ماه شاهد اتفاقات ناگوارتری هستیم.

صلواتی به تصادف خانواده چاروسایی در تونل این محور اشاره و خاطرنشان کرد: تونلی که پس از سالها در این مسیر روشنایی مناسبی ندارد، دست انداز و چندین چند مشکل دارد اما کسی به آن فکر نمی کند باید دادگستری ورود کرده و با خاطیان برخورد کند چرا یک خانواده را از داشتن مادر محروم می کنند با یک سهل انگاری؟، آبرسانی از دره خواجه تا روستاهای قلعه رئیسی افزون بر 5 تا 6 میلیارد 10 سال پیش هزینه شد اما امروز هیچ گونه خدماتی به مردم نمی‌دهد حتی لوله های آن را جهاد کشاورزی جمع کرد لذا امیدواری مردم به دادگستری این است که قاضی به عنوان مدعی العموم ورود و با کسانی که در این زمینه کم کاری می کنند برخورد شود.

صلواتی فضای مجازی را بسیار خطرناک برای خانواده ها دانست و عنوان کرد: فضای مجازی به عنوان یک معضل اساسی برای خانواده ها است، معضل اساسی دیگر مشکلاتی است که امروز خانواده ها از آن نگران کننده هستند مواد مخدر است که اگر راه کاری برای آن پیدا نشود در آینده نزدیک شاهد اتفاقات ناگواری هستیم.

وی در ادامه با تقدیر از مجموعه دادگستری چاروسا و اخلاق خود و سعه صدری که با ارباب رجوع دارند بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در گذشته و احکام صادره در این دادگستری داشتیم احکامی بودند که هم بازدارنده و هم سبب همان سیاسیت کلی دادگستری می باشد.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان امنیت امروز منطقه و کشور را مدیون همین دستگاه قضا و نیروهای نظامی و انتظامی دانست و از همه مردم و مسئولین خواست تا با همکاری و دلگرمی به آنها از آنها حمایت کنند.

سیدسعید سعادت فر در ادامه با بیان اینکه در زمینه محور قلعه رئیسی به دهدشت گفت: قول می دهیم با کسانی که در این زمینه در طول این مسیر کم کاری کردند برخورد شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار