کد خبر: ۸۶۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 24 June 2020
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد این گونه عنوان شد که در رشته ریاضی فیزیک تنها 2.64 درصد از دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند که وضعیت اصلا مناسب نیست و در ادبیات و انسانی 40.33 درصد هستند که رقم بسیار بالایی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هادی زارع‌پور به موضوع پروژه مهر اشاره کرد و گفت: امسال به غیر از 5 کارگروه ذیل این پروژه به دلیل بیماری کرونا کارگروه بهداشت و سلامت نیز اضافه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی از کارگروه‌ها سازماندهی نیروهای آموزشی است که هر ساله 12 هزار نفر از همکاران آموزشی را سازماندهی می‌کنند.
وی با بیان این که در کل استان 3 هزار و 40 مدرسه داریم افزود: همچنین باید برش استانی سال تحصیلی مطابق با برنامه ششم توسعه و سند تحول تهیه و تدوین و به وزارت ارسال شود که امسال نیز به مانند سال های گذشته اولین استانی بودیم که این برش استانی را تهیه کردیم در حالی که در سال گذشته جز 3 استان اول کشور بودیم.
زارع‌پور گفت: برای امسال 202 برنامه با 732 فعالیت در برش استانی سال تحصیلی در نظر گرفته‌ایم که تا سطح مدرسه این فعالیت‌ها محقق می‌شود.
وی از دیگر الزامات پروژه مهر را پایگاه‌های سنجش سلامت دانست و گفت: هر ساله کلیه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی سنجش سلامت می‌شوند و امسال پیش بینی ما بیش از 15 هزار دانش‌آموز پایه اولی است که تا شهریورماه کار سنجش آن‌ها صورت می‌گیرد و 12 پایگاه ثابت و سیار ما از 15 تیر کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی در خصوص ثبت‌نام کتب تحصیلی هم گفت که زمان خیلی کم است و برخی دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند که والدین باید هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند و تعداد آن‌ها در همه پایه‌های تحصیلی 5 هزار و 35 نفر است.
زارع‌پور به موضوع هدایت تحصیلی در استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 24 درصد از دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند که درصد پایینی است امسال پیش‌بینی می کنیم که 6 درصد به آن‌ها اضافه شود.
وی ادامه داد: در تجربی 31.99 درصد از دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند و 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
این مسوول گفت: در رشته ریاضی فیزیک تنها 2.64 درصد از دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند که وضعیت اصلا مناسب نیست و در ادبیات و انسانی 40.33 درصد هستند که رقم بسیار بالایی است.
به گزارش فارس احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار این رقم‌ها را یک فاجعه دانست. / فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار