بررسی طرح محرومیت زدایی لنده با حضور معاون عمرانی استاندار؛
مجموعه اقدامات عمرانی در شهرستان لنده با مشارکت بنیاد مستضعفان در راستای توسعه مباحث زیر بنایی با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران شهرستانی، فرماندار و دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰ 25 June 2020

تابناک کهگیلویه و بویر احمد-در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان با ارائه گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال نیم گذشته به حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان پرداخت و ضمن تقدیر تشکر از مجموعه بنیاد مستضعفان خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی با بنیاد در پروژه های عمرانی شد.

از مشارکت ۷۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان و دولت در طرح های زیر بنایی لنده تا ضرورت همکاری مدیران کل در اجرای پروژهای مهم عمرانی و انتقاد فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی+تصاویر

سید خدادوست موسوی گفت؛ ۲ سال و نیم از استقرار تیم محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده میگذرد. در این راستا پیرو دستور استاندار محترم با هدف بررسی پروژه های مختلف جلساتی می بایست هر ۴۵ روز به ریاست معاون عمرانی در شهرستان برگزار شود که این نشست در این راستا تشکیل شد. وی گفت در همین رابطه هر ۳ ماه یکبار جلسه ای نیز به ریاست استاندار در ادامه برگزار میشود.

سید خدادوست موسوی افزود؛ طی دوسال گذشته بنیاد مستضعفان با هدف محرومیت زدایی این شهرستان در دو حوزه اقتصادی و عمرانی هدف گذاری های داشته است که در بحث اقتصادی با اجرای طرح های خرد وکلان موفقیت های حاصل گردید.

موسوی عنوان کرد؛ در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی انجام گرفت که در این زمینه میتوان به احداث مرکز بستر درمان که عملیات اجرایی آن رو به اتمام است و بازگشایی جاده های بین مزارع، تعریف چندین کلاس درس جدید و تعمیر و تجهیز مدارس شهری و روستایی و مساجد اشاره کرد.

فرماندار موسوی یادآور شد؛ تیم جدید بنیاد در شهرستان به نسبت گذشته نگاه ویژه ای به بحث توسعه طرح های زیر بنایی دارد که باید از این فرصت نهایت بهره برده شود.

فرماندار شهرستان لنده در ادامه ضمن تقدیر از اقدمات انجام گرفته در حوزه جهاد کشاوزی و همراهی مدیریت این دستگاه در مشارکت چندین پروژه عمرانی با بنیاد به بحث تامین بودجه پروژه دشت بن اشاره و گفت این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های این شهرستان از سوی بنیاد مستضعفان اعتبار ۷ میلیاردی برای آن در نظر گرفته شد که مدت زیادی است منتظر سهم جهاد کشاورزی و اخذ مجوز ماده 23 آن هستیم که اگر موانع رفع شود کاری عظیم و ماندگار در این حوزه صورت خواهد گرفت.
گفتنی است این پروژه در سال ۹۳ مجوز تخصیص آب آن از آب  منطقه ای تامین شده است.

پس از فرماندار شهرستان لنده مهندس مرادپور دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت این شهرستان به ارائه گزارشی از اقدمات انجام گرفته از سوی بنیاد و آنچه قرار است در حوزه طرح های زیربنایی در آینده اتفاق بیفتد پرداخت.

نماینده بنیاد مستضعفان در این نشست گفت؛ با مدیریت جدید سیاست ها و رویکرد بنیاد تغییرات اساسی پیدا کرد و در این راستا با نهاد سپاری و ارائه اختیارات به دفتر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان، مدیران دستگاه های اجرایی می توانند طرح ها و پروژهای درخواستی خود را به دفتر شهرستان ارائه تا جهت تامین اعتبار و موافقت نهایی به تهران ارسال گردد.

وی به رویکرد جدید بنیاد در سطح کشور اشاره و گفت؛ در رویکرد جدید، سیاست و اولویت بنیاد در توسعه حوزه های اشتغال و فرهنگ است اگر چه در مبحث عمران و طرح های زیر بنایی به صورت مشارکتی همراه دستگاه های اجرایی خواهیم بود.

نماینده بنیاد مستضعفان با اشاره به مشارکت بنیاد در طرح های عمرانی گفت؛ در آخرین جلسه هیات مدیره بنیاد در تهران ۱۳ میلیارد تومان برای پروژه های زیر سازی و آسفالت جاده های روستایی، جاده ارتباطی لنده به دهدشت-پاتاوه و ۴ پل روستایی و زیر ساخت های شهری مصوب گردید که با تامین بموقع سهم مشارکتی دستگاه های اجرایی و رفع موانع پیش رو بخش عمده ی از مطالبات شهرستان محقق خواهد شد.

مهندس مرادپور خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت؛ بنیاد در پروژه ای کمک به یک دستگاه اجرایی میکند که آن پروژه دارای طرح مطالعاتی، نقشه و برآورد اعتباری باشد.در واقع هر پروژه ارائه شده می بایست بی عیب و نقص باشد.

ایشان یادآور شد؛ پروژه های درخواستی ارائه شده الزاما باید عمومیت داشته باشند و معارضات اجتماعی هر پروژه از سوی دستگاه اجرایی قبلا رفع شده باشد.

مهندس مرادپور در بخش پایانی با ابراز گلایه از روند طولانی برخی پروژهها در دستگاه های اجرایی گفت؛ پروژه های از جلسات سال قبل همچنان بلاتکلیف مانده است که دستگاه های اجرایی در این مدت نتوانستند ردیف اعتباری از سازمان خود برای آنان  را بگیرند.
ایشان در این راستا خواستار تعیین تکلیف طرح آب رسانی به دشت بن، پروژه ی تعریف شده در حوزه منابع طبیعی و ورزش و جوانان و پل موگر شد تا اعتبارات در نظر گرفته از سوی بنیاد برگشت داده نشود.

از مشارکت ۷۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان و دولت در طرح های زیر بنایی لنده تا ضرورت همکاری مدیران کل در اجرای پروژهای مهم عمرانی و انتقاد فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی+تصاویر

به گزارش تابناک از نشست محرومیت زدایی لنده در ادامه معاون عمرانی استاندار با تقدیر از مشارکت های بنیاد مستضعفان-علوی در حوزه های مختلف، ورود بنیاد به مباحث زیر بنایی این شهرستان محروم را یک ظرفیت دانست و گفت ما به عنوان مجموعه دولت با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کمبود منابع در هر پروژه عمرانی که بنیاد صلاح ببیند مشارکت میکند سهم و آورده خود را تامین خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: در راستای بررسی طرح توسعه و آبادانی شهرستان لنده با هماهنگی فرمانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی و نماینده بنیاد مستضعفان در این منطقه خوشبختانه در دو بخش مهم که عمده ی مطالبات مردم منطقه نیز وجود دارد مصوبات خوبی داشتیم.

وی گفت؛ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و مشارکت بنیاد در بخش های مختلف خواهد بود و ما به عنوان دولت نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در پروژه های تعریف شده که عمدتا مختص به سر فصل های حمل نقل جاده ای، آموزش و پرورش، آب و خاک و کشاورزی، عمران شهری و روستایی خواهند بود تامین اعتبار خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار اعلام داشت؛ این میزان اعتبار سهم دولت قطعی است و قول می دهیم تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

مهندس فیلی مهم ترین اولویت شهرستان لنده را فصل حمل نقل جاده ای و اختصاصا تکمیل دو پروژه مهم پل ارتباطی تراب و جاده ی لنده به دهدشت-پاتاوه عنوان کرد و از مدیر کل راهداری و حمل جاده ای خواست با توجه به مشارکت ۱۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان در پروژه جاده ی ارتباطی مذکور، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع موانع پیشرو اقدام شود و هماهنگی کامل با بنیاد در این راستا اعمال گردد و همچنین ایشان نسبت به پل تراب ابراز امیدواری کرد در دهه ی فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه باشیم.

در همین حوزه همچنین ایشان به پل ارتباطی روستای موگر اشاره و گفت؛ مقبره یکی از شهدای عزیز و شاخص کشور در این منطقه است که مصوب گردید پل باکسی بتنی در این منطقه احداث گردد که لازم است در راستای اجرای هر چه سریعتر این پروژه نیز راهداری و حمل نقل جاده ای هماهنگی های لازم را با بنیاد داشته باشد و ظرف یک هفته گزارش کاری ارائه نماید.

معاون عمرانی استاندار در این بخش به اقدمات فرهنگی انجام گرفته توسط بنیاد اشاره وگفت؛ در فصل فرهنگ نیز بنیاد خدمات خوبی به دستگاه های دولتی و انتظامی ما در شهرستان ارائه داد. در بخش آموزش و پرورش با تعمیر و تجهیز تمامی مدارس کمک شایانی انجام گرفت. مساجد تغییرات خوبی را بخود دیدند و تکمیل کننده این بخش بحث فرهنگ سرای شهرستان است که با معرفی زمین جدید از سوی شهرداری و شورای محترم باید تلاش شود این پروژه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به موضوع اشتغال نیز اشاره و گفت؛ با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای حوزه صنعت و معدن در این شهرستان با داشتن معادن مختلف گچ، فسفات، آهک و گوگرد بنا داریم با راه اندازی یکی از این معادن به کمک بنیاد مستضعفان کاری ماندگار در حوزه اشتغال پایدار انجام دهیم.
ایشان اظهار داشت؛ در این راستا از هلدینگ های مربوطه بنیاد دعوت خواهیم کرد تا به منطقه بیایند و انشالله در این حوزه به نتایج خوبی برسیم.

مهندس فیلی یادآور شد؛ در فصل های مختلف در راس عمران و زیر ساخت های عمرانی پروژه های شاخص خوبی تعریف شده است. پروژه های از جمله جاده ی ارتباطی لنده به دهدشت-پاتاوه، زیر سازی و آسفالت جاده های روستایی، جاده های بین مزارع، تعریف مدارس جدید، عمران شهریور روستایی، زمین های ورزشی که هم اکنون در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با گلایه از شورای شهرلنده، اظهار داشت: بنیاد اعتبار خوبی در راستای احداث پروژه بلوار سلامت لحاظ کرد و شما تا کنون نتوانستید مشکل معارضات پروژه بلوار سلامت را حل نمایید لازم است در فرصت باقی مانده این کار انجام گیرد.
 
معاون استاندار خطاب به شهرداری، گفت: مهلت سه ماه ای به کسبه بازار داده می شود که نسبت به زیبا سازی شهر اقدام نمایند در غیر این صورت شهرداری اقدام به دیوارکشی و رنگ آمیزی کند که در قانون نیز این اختیار به شهرداری داده شده است.
 فیلی بیان کرد: مشکل زمین فرهنگسرای شهرداری هرچه سریعتر رفع شود و شهرداری نسبت به مکان جدید هیچ ممانعتی نخواهد کرد و بحث واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی نیز بلامانع خواهدشد که باید روند قانونی کار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.
 
وی تاکیدکرد: زمین قطعه اول در پارک امید به شهرداری واگذار و زمین قطعه دوم در پارک شهید فهیمده برای ساخت فرهنگسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار خواهد شد که در کمیسیون ماده پنج نیز مطرح و مجوز لازم را صادر خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در این جلسه خواستار تسریع در پروژه های مذکور شد و گفت، دستگاههای اجرایی استان اطلاعات مرتبط با شاخص های شهرستان و طرح ها و برنامه های در دست اجرا را به صورت کامل، آنطور که خواست دفتر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان است ارائه کنند و در جلسات ماهانه، روند پیشرفت برنامه ها و اولویت بندی طرح ها بررسی شود.

از مشارکت ۷۰ میلیاردی بنیاد مستضعفان و دولت در طرح های زیر بنایی لنده تا ضرورت همکاری مدیران کل در اجرای پروژهای مهم عمرانی و انتقاد فرماندار، امام جمعه و فرمانده سپاه از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی+تصاویر

امام جمعه لنده از روند کند توسعه لنده انتقاد و از اینکه برخی مدیران دل بکار نمی بندند اظهار گلایه کرد.

امام جمعه لنده ضمن تقدیر از حضور و اقدمات بنیاد مستضعفان در این منطقه از عملکرد برخی مدیران کل که دل کار نمیدهند ابراز گلایه کرد. ایشان از تلاش ها و همراهی مدیرانی که طی این دوسال توانستند از ظرفیت بنیاد در راستای توسعه شهرستان استفاده کنند تشکر کرد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: برنامه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان می تواند آبادانی را تسریع بخشد که لازم است مدیران در راس مدیران دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

وی افزود: در اولین نشست مدیران کشوری بنیاد و استاندار وقت تصمیمات خوبی اتخاذ شد که انتظار داشتیم با توجه به مشارکت ۵۰ درصدی بنیاد شاهد توسعه همه جانبه باشیم و آثار آن در شهرستان نمود داشته باشد که این مهم در اکثریت پروژه های مهم محقق نشد.
امام جمعه شهرستان لنده گفت؛ اهمیت جلسه امروز میطلبید مدیران کل شخصا امروز حضور میداشتند تا روند تصمیم گیری برای اهداف تعیین شده بنیاد و دستکاه های اجرایی صورت می گرفت که متاسفانه میبینیم برخی مدیران کل حضور ندارند.
 وی خطاب به برخی مدیران گفت: روند کند توسعه در بیشتر پروژه های مهم نشان میدهد که برخی مدیران با بنیاد ارتباط ندارند و طرح توسعه ای لنده را دنبال نمیکنند و این در حالی است که قطعا اگر مدیران مربوطه با بنیاد و مسولین این سازمان در تهران ملاقاتی میداشتند و طرح های خود را مطرح می کردند قطعا نتیجه گیری بهتری حاصل می شد‌.
محمودی اصل افزود: در بحث کشاورزی و اشتغال جوانان و تامین آب شرب در برخی مناطق مشکلات زیادی داریم که انتظار می رود مدیران کل برای مدت باقی مانده عزمی جدی از خود نشان دهند تا با همکاری بنیاد مستضعفان مشکلات مرتفع گردد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده نیز در این نشست با سخنانی انتقادی گفت؛ متاسفانه شاهد آن هستیم که علی رغم ظرفیت های عظیم بنیاد با اهداف و سیاست های این نهاد فاصله داریم و دلیل آن نگاه و مطالبه گری کوچک و سطحی مدیران ماست که با این نگاه به توسعه نخواهیم رسید.
 سرگرد مختاری گفت: مدیریت جهادی نیاز این شهرستان است تا شاهد توسعه و محرومیت زدایی باشیم و تا این حد حاکم نشود توسعه محال است.
 وی افرود: نگاه رقابتی به طرح ها و پروژه های تعریف شده با مشارکت بنیاد و دستگاه ها نباید باشد، امروز اگر کاری میشود، کار، کار نظام است.خدمات نظام نباید نگاه رقابتی به آن شود و این نگاه باید تغییر کند.
مختاری اظهار داشت: باید رزمایش خدمت در این شهرستان اجرایی شود و نگاه پرتابی باید به پروژه ها حذف تا به رشد و توسعه برسیم.

این فرمانده جوان سپاه ناحیه لنده گفت؛ انتظار میرود مدیرانی که نمی توانند در خدمت به مردم، جهادی پای کار بیایند از سوی مسئولنی ارشد استان کنار گذاشته شوند.

وی در پایان بیان کرد؛ بسیج ظرفیت عظیمی دارد و آماده هر گونه همکاری در راستای توسعه شهرستان محروم آخرین ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار