فرماندار شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن کامل آتش سوزی ارتفاعات لوداب این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 25 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از دو روز پیش مراتع و جنگل های بخش لوداب در شهرستان بویراحمد دوار آتش سوزی گسترده ای شد و پس از مهار نسبی دوباره شعله ها زبانه کشید و متاسفانه بخش زیادی از این مراتع و جنگل ها را از بین برد.

فرماندار ، فرمانده عملیات
صبح امروز با گسترش آتش سوزی نیروهای بیشتری به محل اعزام شدند که وظیفه انتقال نیروها را بالگرد شرکت نفت گچساران با چندین سورتی پرواز و هلی برن بر عهده گرفت.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری که وظیفه تهیه نیرو و امکانات را بر عهده داشت به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : فرمانداهی عملیات مهار آتش را شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد بر عهده گرفته است.
در این عملیات مهار ، علاوه بر مسئولین و مردم از حوزه بویراحمد ، گروه های مجهز به امکانات اطفاء حریق از منابع طبیعی کهگیلویه به محل اعزام شدند.
آتش سوزی مهار شد
 شاهرخ کناری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این آتش سوزی پس از دو مرحله مهار دوباره شلعه ور می شد که با تلاش نیروهای امدادی ساعاتی قبل بطور کامل مهار و خاموش شد.
وی اظهارکرد: امروز ۱۱ سورتی پرواز با بالگرد شرکت نفت گچساران جهت انتقال و هلی برد نیروها به ارتفاعات جهت اطفای حریق انجام شده است.
عملیات هلی برن نیرو به محل آتش سوزی

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۱ اکیپ سه چهار نفری جهت اطمینان بیشتر در ارتفاعات حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن مجدد کُنده های باقی مانده سریع نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند.
کناری تصریح کرد: به جرات می گویم که به درختان سبز خسارت وارد نشده بلکه خسارت بیشتر مرتعی بود و برخی درختان خشک و بوته ها دچار خسارت شده اند.
وی در خصوص علت آتش سوزی ادامه داد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده اما سهوی یاعمدی بودن آن مشخص نیست و در حال بررسی است.
فرماندار شهرستان بویراحمد در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی عنوان کرد: میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست و پس از کار کارشناسی مشخص خواهد شد.
کناری اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، رئیس و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دهیاری روستای عزیزی، دیدبان‌های منابع طبیعی، بخشداری، فرمانداری، جهادکشاورزی و امور عشایر در مهار و خاموش کردن آتش کمک و همکاری کردند.
وی بیان کرد: دو تیم مجهز از منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه نیز جهت کمک به مهار آتش به منطقه اعزام شدند که از منابع طبیعی این شهرستان تشکر می کنم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا زیلایی پاتاوه مارگون لوداب میمند لما کهگیلویه و بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
مسولان کشوری و لشکری زاگرس را فراموش کرده اند.جنگل ها هویت زاگرس هست.مردم فقیر و مستمند زاگرس دلشان به همین جنگل ها خوش بود.این هم از بین رفت.مسولان سازمان جنگل ها و سازمانوحفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و دیگررارگان ها و نهادها و وزارتخانه ها و حتی نیروهای نظامی و انتظامی در این قضایا و رویدادها مقصر هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار