مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد از تخصیص 657 میلیارد ریال اعتبار به بازسازی بافت آسیپ پذیر شهر دوگنبدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 25 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای مسکن که در ساختمان دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد، گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن در خصوص تأمین مسکن بافت فرسوده شهر گچساران ارائه کردند.
جنتی ابتدا به برخی مشکلات مربوط به زمین در خصوص اجرای پروژه‌های مسکن اشاره کرد و خواهان مساعدت مدیران استانی در حل این مشکل، جهت تسریع روند تأمین مسکن شد.
وی در این جلسه اظهار کرد: طبق مصوبه شهریور ماه 1394 هیأت محترم وزیران، مدیریت این بازسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد، که بلافاصله پس از ابلاغ مصوبه، بنیاد مسکن نسبت به استقرار ستاد بازسازی در شهر دوگنبدان اقدام نمود.
جنتی در خصوص وضعیت کلی بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت: بافت آسیب پذیر شهر دوگنبدان در قسمت جنوبی شهر دوگنبدان در مساحتی بالغ بر 160 هکتار و با تعداد بیش از 5300 واحد مسکونی و جمعیت بالغ بر 22 هزار نفر جمعیت با مساحتی بالغ بر 90 هکتار گسترده می‌باشد.
جنتی اصلی‌ترین مشکل در این محلات را وجود واحدهای غیرمقاوم در مقابل رخدادهای طبیعی از جمله زلزله دانست که در صورت وقوع باعث بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری در این محلات می‌گردد.
وی تصریح کرد؛ اقدامات انجام گرفته در بازسازی بافت آسیب پذیر دوگنبدان از این قرار است: تعداد کل واحدهای مسکونی و تجاری شناسایی شده بیش از 5400 واحد بوده و از کل این واحدها تعداد 4000 واحد کارشناسی اولیه و تشکیل پرونده توسط ستاد بازسازی دوگنبدان انجام گرفته است. مجوز تعداد 2158 واحد صادر شده است. تعداد قریب به 1419 تخریب و آواربرداری شده است و حدود 1216 واحد به بهره برداری رسیده است.
جنتی در پایان با ارائه خلاصه‌ای از وضعیت بازسازی بافت فرسوده شهر گچسارن تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده به 1264 واحد 530 میلیارد ریال و کل مبلغ بلاعوض پرداخت شده 127 میلیارد ریال می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار