کد خبر: ۸۶۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 26 June 2020

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس، دلایل عدم تمایل ۵۰ نماینده حقوقدان این دوره از مجلس برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی را نداشتن سفر خارجی و وام و تسهیلات بانکی دانست!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن نوروزی در بیان دلیل عدم گرایش نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی، گفت: خوشبختانه کمیسیون قضایی و حقوقی سفر خارجی ندارد و همچون کمیسیون‌‎های اقتصادی مجلس نیست که از تسهیلات و وام بانکی برخوردار باشد یا بتواند از امکانات بخش صنعت بهره‌مند شود.
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنها فضایی برای ارائه خدمت به مردم است، کمااینکه بر اساس آنچه نائب رییس مجلس بدان اشاره کرد این کمیسیون در مجلس دهم 40درصد از فعالیت‌های مجلس را برعهده داشته است و به اعتراف تنقیح قوانین نیز70 درصد کارهای مجلس دهم توسط کمیسیون قضایی و حقوقی انجام شده است.
اتحاد 3 نفری نمایندگان برای اداره کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس
وی تصریح کرد: ما 3 نفری که عضو کمیسیون قضایی و حقوقی هستیم کارها را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌‍دهیم و به خدمت خود در این کمیسیون ادامه خواهیم داد و حرفمان هم این است اگر نمایندگان طالب ارائه خدمت به نظام هستند چرا همه تلاش می‌کردند که وارد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شوند، آن هم در شرایطی که این کمیسیون در مجلس دهم مصوبات محدودی داشت یا چرا 70 نفر برای عضویت در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ثبت‌نام کرده بودند؟
این نماینده در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون تعداد 50 نفر از نمایندگان حقوقدان در مجلس یازدهم هستند که سوابق فعالیت در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی یا سازمان بازرسی را دارند اما تمایلی برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ندارند.
نماینده رباط کریم و بهارستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما با همان تعداد 3 نماینده کمیسیون قضایی و حقوقی را اداره خواهیم کرد، کما اینکه در مجلس دهم نیز تنها 4 نفر بودیم که بیشترین مسئولیت را جهت رسیدگی به امور برعهده گرفته بودیم./خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار